
Σε ανακοίνωση των ετήσιων και των τριμηνιαίων οικονομικών αποτελεσμάτων προέβη η Danaos Corporation, συμφερόντων Δρ. Ιωάννη Κούστα.
Η εταιρεία εμφάνισε κύκλο εργασιών $498,3 εκατ. για το σύνολο του έτους και $112,1 εκατ. για το 4ο τρίμηνο του 2016. Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε $140,9 εκατ. (ή $1,28/μετοχή) για το 2016, μειωμένα κατά 11,6% σε σχέση με το 2015 (οπότε και είχαν ανέλθει σε $159,5 εκατ.), ενώ στο τρίμηνο έφτασαν τα $23,2 εκατ. (ή 0$,21/μετοχή), σημαντικά μειωμένα κατά 50% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015.
Τα κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) έφτασαν τα $350,6 εκατ. για το σύνολο του 2016, μειωμένα κατά 16,2% σε σχέση με το 2015 ($418,3 εκατ.), ενώ τα αντίστοιχα στοιχεία για το 4ο τρίμηνο ανήλθαν σε $75,9 εκατ. μειωμένα κατά 28,2% σε σχέση με το 2015 ($105,7 εκατ).
Η εταιρεία υπέστη σοβαρό πλήγμα στα χρηματοοικονομικά της αποτελέσματα από την κατάρρευση της νοτιοκορεατικής Hanjin Shipping, η οποία είχε ναυλωμένα 8 πλοία της Danaos Corporation. Έτσι, μεταξύ άλλων, η εταιρεία προέβη σε εγγραφή ζημιών $415,1 εκατ. που αφορούσαν 25 εκ των πλοίων της και $29,4 εκατ. σε χρεόγραφα.
Ο δείκτης κάλυψης των χρονοναυλώσεων προβλέπεται να ανέλθει στο 92% για τους επόμενους 12 μήνες.
Τέλος, η εταιρεία επεδίωξε σταθερά τον περιορισμό του ημερήσιου λειτουργικού κόστους πετυχαίνοντας να μειωθεί κατά 2,9% σε σχέση με πέρυσι.
O Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Δρ. Ιωάννης Κούστας, σχολίασε, μεταξύ άλλων ότι «τα αποτελέσματα μας του 4ου τριμήνου αντικατοπτρίζουν την επίδραση της πτώχευσης της Hanjin, στην οποία ήταν χρονοναυλωμένα 8 πλοία μας με μακροχρόνια συμβόλαια, που αντιπροσώπευαν το 20% των πάγιων εσόδων μας. Ο δείκτης χρήσης του στόλου μας μειώθηκε στο 90,4% λόγω της Hanjin. Ναυλώσαμε εκ νέου με βραχυπρόθεσμα συμβόλαια 5 πλοία μας χωρητικότητας 3.400 TEU, που δείχνουν το αδύναμο περιβάλλον των χρονοναυλώσεων, και επίσης, από τον Απρίλιο του 2017 καταφέραμε να ναυλώσουμε και τα υπόλοιπα 3 πλοία χωρητικότητας 10.100 TEU για διάστημα 12 μηνών».
Φωτο: ΑΠΕ- ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ