
Τα Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε. (ΕΝΑΕ) εκφράζουν την απογοήτευσή τους, αλλά όχι την έκπληξη τους, για τις πιο πρόσφατες μεθοδεύσεις του Ελληνικού Δημοσίου κατά της εταιρείας. Συγκεκριμένα, στην ΕΝΑΕ έχει καταλογισθεί ως ληξιπρόθεσμο ποσό ύψους 566 εκατομμυρίων ευρώ.
Ο καταλογισμός αφορά την ποινή που έχει επιβληθεί στο Ελληνικό Δημόσιο από την Ευρωπαϊκή Ένωση για τις παράνομες κρατικές ενισχύσεις που είχαν καταβληθεί στην ΕΝΑΕ την περίοδο 1997 έως 2002, η ανάκτηση των οποίων είχε ζητηθεί για πρώτη φορά από το Ελληνικό Δημόσιο πριν περίπου δέκα (10) έτη.
Σημειώνεται ότι οι παράνομες κρατικές ενισχύσεις είχαν χορηγηθεί στην ΕΝΑΕ πολύ πριν την επένδυση του Ομίλου Privinvest στην εταιρεία το 2010, στους όρους υλοποίησης της οποίας περιλαμβανόταν και η επίλυση από το Ελληνικό Δημόσιο του συγκεκριμένου ζητήματος.
Επιπρόσθετα, η ανάγνωση των δηλώσεων που αποδίδονται στον Υφυπουργό Οικονομίας & Ανάπτυξης κ. Στέργιο Πιτσιόρλα περί του νέου σχεδίου του Ελληνικού Δημοσίου για εκκαθάριση της ΕΝΑΕ «εν λειτουργία» προκαλεί θλίψη.
Οι σχεδιασμοί του Ελληνικού Δημοσίου για τον διαμελισμό και περαιτέρω απαξίωση του Ναυπηγείου αποτελούν άλλη μία απόδειξη αποτυχίας επίλυσης του συγκεκριμένου ζητήματος και στην πράξη καταστρέφει την εταιρεία και κατά συνέπεια την επένδυση του μητρικού Ομίλου, την υλοποίηση της οποίας ενεθάρρυνε και χαιρέτισε το Ελληνικό Δημόσιο. Αποτελεί οδυνηρή πραγματικότητα ότι τέτοιου είδους συμπεριφορά είναι βέβαιο, ότι δεν θα ενθαρρύνει ξένους επενδυτές στην υλοποίηση επενδύσεων που στη συγκεκριμένη συγκυρία η χώρα μας χρειάζεται απεγνωσμένα.
Το περίπλοκο ζήτημα βρίσκεται, κατά τα τελευταία πέντε (5) έτη, υπό εξέταση από το Διαιτητικό Δικαστήριο του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου (ICC) μετά από προσφυγές που υπέβαλλε η ΕΝΑΕ και οι επενδυτές της και είναι λυπηρό το γεγονός, ότι το Ελληνικό Δημόσιο υλοποιεί τις συγκεκριμένες ενέργειες της «εκκαθάρισης σε λειτουργία» όπως ελέχθη στο Κοινοβούλιο, διαμελισμού και απαξίωσης του Ναυπηγείου, εβδομάδες πριν την έκδοση της απόφασης από το Διαιτητικό Δικαστήριο.
Η ΕΝΑΕ θα αμυνθεί προβαίνοντας σε κάθε νόμιμη ενέργεια προκειμένου να διασφαλίσει την οντότητα της, τους εργαζόμενους και τις υποδομές της από τις συνεχιζόμενες επιθετικές ενέργειες και καταχρηστικές συμπεριφορές του Ελληνικού Δημοσίου, θα ασκήσει δε όλα τα ένδικα μέσα που της επιτρέπονται σε εθνικό και διεθνές επίπεδο.
Φωτο: ΑΠΕ/ ΜΠΕ, ΜΑΡΟΓΙΑΝΝΗ ΜΑΡΙΑ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την Τρίτη 15 Ιουλίου ο Δήμαρχος Οινουσσών Γεώργιος Δανιήλ υποδέχθηκε στο Δημαρχείο με ιδιαίτερη τιμή τον ευπατρίδη Οινούσσιο Ευεργέτη της πατρίδας κ. Νικόλα Διαμ.…
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ