
Στη 2η θέση ανεβαίνει η Αυστραλία στην αγορά των Panamax πλοίων ξηρού φορτίου, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία για την εξέλιξη των διαδρομών με την μεγαλύτερη κίνηση (διανυθείσα απόσταση φορτωμένου πλοίου πολλαπλασιαμένο με την ποσότητα φορτίου για κάθε πλοίο – δισεκατομμύρια τονομίλια).
Τα Panamax ξηρού φορτίου μεταφέρουν δημητριακά – κυρίως σόγια, ενώ η αγορά τους παρουσιάζει μεγάλες διακυμάνσεις. Μέχρι πρόσφατα, την αγορά κυριαρχούσαν τα δρομολόγια από Βραζιλία προς Κίνα, ωστόσο το εν λόγω δρομολόγιο παρουσίασε καθίζηση μέσα στο 2016. Οι ΗΠΑ αποτελούν τον μεγαλύτερο ανταγωνιστή της Βραζιλίας στις εξαγωγές σόγιας. Κατά το 2014, οπότε και η παραγωγή στις ΗΠΑ υπήρξε μεγαλύτερη από τα συνηθισμένα, οι τιμές μειώθηκαν οπότε και αυξήθηκαν οι πωλήσεις προς την Κίνα. Κατά το ίδιο διάστημα, αντίθετα, η παραγωγή της Βραζιλίας σημείωσε κάμψη.
Παρόμοια τάση συνεχίστηκε και κατά το 4ο τρίμηνο του 2016, με την παραγωγή της Βραζιλίας να μειώνεται και η αγορά να οδηγείται σε εναλλακτικά δρομολόγια και ιδίως από Αυστραλία και ΗΠΑ προς Κίνα, όπως αποτυπώνεται στο διάγραμμα που συνέταξαν οι ειδικοί της VesselsValue.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Από τις 17 Ιουνίου 2025, όλα τα πλοία με μήκος μεγαλύτερο των 24 μ. που εισέρχονται στα ύδατα της Βραζιλίας θα πρέπει να καταφθάνουν…
Την καθοδική τους πορεία συνέχισαν οι ναύλοι των containerships την προηγούμενη εβδομάδα, με τη ναυλαγορά να καταγράφει απώλειες για τέταρτη διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο…
Ο λιμένας του Αμβούργου πρόκειται να εισέλθει σε νέα εποχή, μετά τις επικείμενες επενδύσεις δισεκατομμυρίων, που ανακοίνωσε στις 4 Ιουλίου η Αρχή του ομώνυμου…
Ο Ντόναλντ Τραμπ γνωστοποίησε χθες, Πέμπτη 10 Ιουλίου, ότι έχει αποφασίσει να προχωρήσει στην επιβολή επιπρόσθετων τελωνειακών δασμών 35% στα καναδικά προϊόντα που εισάγουν…
Η αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης για υποδομές κέντρων δεδομένων (data centers) καθιστά τα υπάρχοντα ηλεκτρικά δίκτυα ανίσχυρα να παρέχουν την απαιτούμενη ισχύ στον σωστό…
Νωχελική παραμένει η δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες πλοίων το 2025. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Allied, 703 πλοία χωρητικότητας 48,4 εκατ. dwt άλλαξαν χέρια…
Αναντίρρητα, η αποανθρακοποίηση βρίσκεται στην κορυφή της ατζέντας πλήθους βιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένης και της ναυτιλίας. Στο πλαίσιο αυτό, τα κράτη, ειδικότερα αυτά της ΕΕ, αναζητούν…
Εν μέσω του εμπορικού πολέμου μεταξύ των μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου, η Κίνα έχει προβεί σε ενέργειες για διαφοροποίηση των εισαγωγών της σε ορισμένα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ