
Σύμφωνα με τον ετήσιο κατάλογο εμπορικών πλοίων της Clarksons για το 2016, ο παγκόσμιος εμπορικός στόλος αυξήθηκε κατά 3,1% σε όρους χωρητικότητας, αγγίζοντας τους 1,3 δισεκατομμύρια τόνους. Αναλυτές στο Λονδίνο εκτιμούν πως παρά το γεγονός πως παρουσιάστηκε μείωση στο ρυθμό αύξησης του παγκόσμιου εμπορικού στόλου, συγκριτικά με το 2010 (8,6%), η χωρητικότητα του ενεργού παγκόσμιου στόλου σήμερα εμφανίζεται αυξημένη κατά 50% σε σχέση με τα μεγέθη του 2009.
Αξιοσημείωτο, επίσης, είναι το γεγονός ότι η ναυπηγική δραστηριότητα μειώθηκε κατά 70% περίπου σε σχέση με το 2015, φτάνοντας στα πιο χαμηλά επίπεδα των τελευταίων 30 ετών. Συγκεκριμένα καταγράφηκαν 542 παραγγελίες πλοίων χωρητικότητας 19,3 εκ. gt. Αντιθέτως, οι διαλύσεις πλοίων το 2016 αυξήθηκαν κατά 25% (29 εκ. gt) και αφορούσαν, κυρίως, σε bulk carriers (15,8 εκ. gt) και σε containerships (7,6 εκ. gt).
Ο ελληνικών συμφερόντων εμπορικός στόλος παραμένει κυρίαρχος σε όρους χωρητικότητας (202,6 εκ. gt) και ακολουθεί η Ιαπωνία (163,1 εκ. gt), η Κίνα (139,2 εκ. gt), η Γερμανία (86,6 εκ. gt) και οι ΗΠΑ (63,4 εκ. gt). Επιπλέον, την περασμένη χρονιά, οι Έλληνες πλοιοκτήτες συμμετείχαν πιο ενεργά απ’ όλους στις αγοραπωλησίες πλοίων. Όσον αφορά τις σημαίες πλοίων, η σημαία του Παναμά παραμένει στην πρώτη θέση παγκοσμίως, αντιπροσωπεύοντας χωρητικότητα 223,8 εκ. gt.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ