Πιστοποίηση σε πλοίο κατασκευασμένο σύμφωνα με τις διατάξεις του Πολικού Κώδικα του...

Πιστοποίηση σε πλοίο κατασκευασμένο σύμφωνα με τις διατάξεις του Πολικού Κώδικα του ΙΜΟ

397
Πιστοποίηση σε πλοίο κατασκευασμένο σύμφωνα με τις διατάξεις του Πολικού Κώδικα του ΙΜΟ

Το πρώτο πιστοποιητικό πλοίου πολικών περιοχών εκδόθηκε από το Ρωσικό Νηογνώμονα  (Russian Register of Shipping-RS). Το έγγραφο εξεδόθη από τον κλάδο του Μουρμάνσκ στις 22 Δεκεμβρίου του 2016 στο λιμάνι του Μουρμάνσκ για το δεξαμενόπλοιο  «Shturman Albanov»  που ανήκει στoν όμιλο  εταιριών SCF.

Σύμφωνα με τις διατάξεις του Κώδικα Πολικού του ΙΜΟ που έρχεται σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2017 είναι πλέον προϋπόθεση  ο εφοδιασμός με το παραπάνω πιστοποιητικό για τα πλοία που ναυσιπλοούν στη θάλασσες  Barents, Cara, σε νερά νοτιότερα του πλάτους 60 Νότιου και σε άλλες θάλασσες οι οποίες περιλαμβάνονται στους πολικούς. Το πιστοποιητικό επιβεβαιώνει τη συμμόρφωση του ποίου με τον Πολικό Κώδικα σε ότι αφορά την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας την ασφαλή κατασκευή του πλοίου για την αντοχή του σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες την εγκατάσταση συστημάτων αποπαγοποίησης και τέλος των συστημάτων επικοινωνίας ούτως ώστε να παρέχονται οι απαραίτητες πληροφορίες στο πλοίο στα πολύ υψηλά πλάτη.

Το «Shturman Albanov»  είναι το πρωτοπόρο πλοίο από σειρά πλοίων  μεταφοράς πετρελαίου στην Αρκτική και του οποίου τα ταξίδια αφορούν στη μεταφορά πετρελαίου από τη χερσόνησο Yamal και το κόλπο του  Ob, με προορισμό το λιμάνι του Murmansk στη θάλασσα Barents μία απόσταση συνολικά περίπου 1150 μίλια. Το δεξαμενόπλοιο έχει νεκρό βάρος περίπου 42.000 τόνους. Το πλοίο ναυπηγήθηκε για να διασφαλίσει τη μεταφορά του πετρελαίου για 365 μέρες το χρόνο. Τα στοιχεία ελιγμών του πλοίου μαζί με το μικρό του βύθισμα του επιτρέπουν να κινείται με μεγάλη ακρίβεια στον πάγο αποφεύγοντας τα πολύ ρηχά νερά στην περιοχή του κόλπου του Ob. Πιο συγκεκριμένα μπορεί να λειτουργεί σε θερμοκρασίες κάτω από -45 °C και είναι εξοπλισμένο με δύο προπέλες Azipod type συνολικής ισχύος 22 MW σχεδόν διπλάσιας από αυτής ενός συμβατικού δεξαμενοπλοίου ίδιας χωρητικότητας. Η ισχύς αυτή του διασφαλίζει μέγιστη παγοθραυστική ισχύ (σπάζει τον πάγο με την έλικα) αλλά και ιδανικά στοιχεία ελιγμών.

Ο Konstantin Palnikov,  ο γενικός διευθυντής του Ρώσικου νηογνώμονα αναφερόμενος στο «Shturman Albanov» τόνισε ότι το πλοίο κατασκευάστηκε σύμφωνα με τις διατάξεις του Πολικού Κώδικα του ΙΜΟ πριν αυτός έλθει ακόμα σε ισχύ. Στη συνέχεια  ανέφερε ότι όλα τα πλοία που έχουν χαρακτηριστικό Arc 7 στην κλάση τους ανταποκρίνονται στην κατηγορία Α του Κώδικα  σε ότι αφορά την κατασκευή τις εγκαταστάσεις της κύριας μηχανής και των βοηθητικών μηχανημάτων όπως και της αρχικής και ευστάθειας βλάβης.

Νέα εποχή λοιπόν για τις μεταφορές στον Αρκτικό Ωκεανό με την είσοδο πλοίων ικανών να μεταφέρουν προϊόντα σχεδόν όλο το χρόνο. Το μεγάλο στοίχημα λοιπόν σήμερα είναι η ασφαλής ναυσιπλοΐα σε μεγαλύτερο χρονικό ορίζοντα κατά τη διάρκεια του έτους στα περάσματα του Αρκτικού Ωκεανού προς τον Ειρηνικό Ωκεανό

.

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.