
Τα αποτελέσματα της υπερθέρμανστης του πλανήτη γίνονται πλέον ορατά κάθε μέρα που περνά. Ενδεικτικό, πλέον πρόσφατο παράδειγμα, ένα κομμάτι της κρηπίδας πάγου στην δυτική Ανταρκτική, που καλύπτει μια επιφάνεια 5.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων, ήτοι μεγέθους σχεδόν όσο η νήσος του Μπαλί στην Ινδονησία, το οποίο υπάρχει κίνδυνος σύντομα να αποκολληθεί. Η προειδοποίηση ήρθε προ ολίγων ημερών από ερευνητές του Πανεπιστημίου Σουόνσι της Βρετανίας.
Το συγκεκριμένο κομμάτι πάγου ανήκει στην κρηπίδα πάγου Larsen C, η οποία είναι η τέταρτη μεγαλύτερη που υπάρχει στον κόσμο, καλύπτοντας μια έκταση περίπου 55.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων και το πάχος της φθάνει τα 350 μέτρα.
«Ένα παγόβουνο, που ενδεχομένως είναι ένα από τα 10 μεγαλύτερα που έχουν ποτέ εντοπιστεί, ετοιμάζεται να αποσπασθεί από την Ανταρκτική» επισημαίνουν οι επιστήμονες σε δελτίο Τύπου.
Η επιφάνειά του είναι 85 φορές μεγαλύτερη από το Μανχάταν.
Εδώ και χρόνια, οι επιστήμονες παρατηρούν τη ρωγμή που έχει σχηματιστεί σε αυτήν την περιοχή και που πλέον υπερβαίνει σε μήκος τα 150 χιλιόμετρα.
Όμως «τον Δεκέμβριο αυτή η ρωγμή επεκτάθηκε κατά 18 χιλιόμετρα και δεν απομένουν παρά περίπου 20 χλμ προτού να μην αποτελεί πλέον τμήμα της κρηπίδας πάγου».
«Θα ένιωθα έκπληξη στην περίπτωση που αυτό δεν αποκολληθεί τους επόμενους μήνες» είπε ο Άντριαν Λάκμαν, ένας από τους ερευνητές, σε ένα δελτίο τύπου, κάνοντας λόγο για «ένα τεράστιο γεωγραφικό συμβάν που θα αλλάξει το τοπίο» αυτής της περιοχής. Ένας από τους λόγους στους οποίους αποδίδεται η εξέλιξη αυτή είναι η αύξηση κατά περίπου 2,5 βαθμών Κελσίου την τελευταία πεντηκονταετία της θερμοκρασίας στην περιοχή αυτή της Ανταρκτικής.
Να σημειωθεί ότι στην περίπτωση κατάρρευσης αυτού του τεράστιου τμήματος πάγου, οι παγετώνες που ρέουν πίσω από αυτό υπάρχει κίνδυνος να καταλήξουν με ταχύτερο ρυθμό στη θάλασσα, συμβάλλοντας σε σημαντική αύξηση της στάθμης της.
Δείτε εδώ το βίντεο με το κομμάτι της κρηπίδας πάγου, που υπάρχει κίνδυνος να αποκολληθεί στην δυτική Ανταρκτική.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ