Έτος κρίσης και το 2017 για την γερμανική ναυτιλία

Έτος κρίσης και το 2017 για την γερμανική ναυτιλία

180
Έτος κρίσης και το 2017 για την γερμανική ναυτιλία

Για την γερμανική ποντοπόρο ναυτιλία το νέο έτος προβλέπεται δύσκολο, αν και δεν απουσιάζουν και οι κάπως πιο αισιόδοξες φωνές, που κάνουν μεν λόγο για μία καλή χρονιά -πάντα σε σχέση με το κακό 2016- αλλά από την άλλη εκφράζουν και τη σιγουριά ότι για αρκετούς παίκτες το 2017 θα είναι και το τελευταίο της παρουσίας τους στον χώρο της ναυτιλιακής βιομηχανίας, μετά από οκτώ συναπτά έτη κρίσης.

Η εικόνα είναι σίγουρα δύσκολη με τις τράπεζες να είναι φειδωλές στην χορήγηση νέων δανείων σε ναυτιλιακές εταιρείες, ενώ από την άλλη πολλά πλοία οδηγούνται σε διάλυση ακόμα και σε ηλικίες κάτω των δέκα ετών, καθώς οι ναυτιλιακές προσπαθούν να μειώσουν με κάθε τρόπο τα κόστη τους για να διασωθούν από την κρίση. Σχολιάζοντας αυτήν την εικόνα ο Μπέρτραμ Ρίκμερς, ένας από τους πλέον παραδοσιακούς Γερμανούς πλοιοκτήτες, με μακρά χανσεατική ιστορία πίσω του, δηλώνει στο περιοδικό «Stern», πως «έχει ξαναϋπάρξει παρόμοια κρίση στον χώρο της ναυτιλίας μετά τον Γάλλο-γερμανικό Πόλεμο του 1870-71. Ούτε μετά τον Πρώτο ούτε και μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Αλλά πριν 145 χρόνια και ξανά σήμερα».

Λίγο πιο αισιόδοξος εμφανίζεται σε συνέντευξή του στον ειδησεογραφικό ιστότοπο «Deutsche Schiffahrts-Zeitung» ο πρόεδρος της Ένωσης των Γερμανών Εφοπλιστών, Άλφρεντ Χάρτμαν. Για τον Χάρτμαν ενθαρρυντικά είναι τα σημάδια που εμφανίζονται στην αγορά των bulkers, όπου έχουν αρχίσει και καταγράφονται βελτιωμένες τιμές ναύλων, όπως και η μικρή ανάκαμψη που παρατηρήθηκε εντός του 2016 και στον τομέα των εξειδικευμένων πλοίων. «Τα χειρότερα έχουν μείνει πίσω μας» δηλώνει με ισχυρή δόση αυτοπεποίθησης ο ίδιος, θεωρώντας πως η αναμενόμενη εντός του 2017 μεγέθυνση του διεθνούς παγκόσμιου εμπορίου θα οδηγήσει σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης και τη ναυτιλία, ενώ ενισχυτικά προς αυτή την κατεύθυνση ο Χάρτμαν βλέπει και την εφαρμογή των νέων κανονισμών που απορρέουν από την επικυρωμένη συνθήκη για το Ballast Water Management.

Βέβαια, καθώς ο χώρος της ναυτιλίας είναι σκληρός και ανταγωνιστικός, ο πρόεδρος της Ένωσης των Γερμανών Εφοπλιστών σημειώνει πως τα επόμενα χρόνια αναμένονται νέες συγχωνεύσεις, ενοποιήσεις και εξαγορές αλλά «δυστυχώς», όπως τονίζει ο ίδιος, «και πτωχεύσεις ναυτιλιακών».

 

Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/STEPHEN MORRISON