
Για την γερμανική ποντοπόρο ναυτιλία το νέο έτος προβλέπεται δύσκολο, αν και δεν απουσιάζουν και οι κάπως πιο αισιόδοξες φωνές, που κάνουν μεν λόγο για μία καλή χρονιά -πάντα σε σχέση με το κακό 2016- αλλά από την άλλη εκφράζουν και τη σιγουριά ότι για αρκετούς παίκτες το 2017 θα είναι και το τελευταίο της παρουσίας τους στον χώρο της ναυτιλιακής βιομηχανίας, μετά από οκτώ συναπτά έτη κρίσης.
Η εικόνα είναι σίγουρα δύσκολη με τις τράπεζες να είναι φειδωλές στην χορήγηση νέων δανείων σε ναυτιλιακές εταιρείες, ενώ από την άλλη πολλά πλοία οδηγούνται σε διάλυση ακόμα και σε ηλικίες κάτω των δέκα ετών, καθώς οι ναυτιλιακές προσπαθούν να μειώσουν με κάθε τρόπο τα κόστη τους για να διασωθούν από την κρίση. Σχολιάζοντας αυτήν την εικόνα ο Μπέρτραμ Ρίκμερς, ένας από τους πλέον παραδοσιακούς Γερμανούς πλοιοκτήτες, με μακρά χανσεατική ιστορία πίσω του, δηλώνει στο περιοδικό «Stern», πως «έχει ξαναϋπάρξει παρόμοια κρίση στον χώρο της ναυτιλίας μετά τον Γάλλο-γερμανικό Πόλεμο του 1870-71. Ούτε μετά τον Πρώτο ούτε και μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Αλλά πριν 145 χρόνια και ξανά σήμερα».
Λίγο πιο αισιόδοξος εμφανίζεται σε συνέντευξή του στον ειδησεογραφικό ιστότοπο «Deutsche Schiffahrts-Zeitung» ο πρόεδρος της Ένωσης των Γερμανών Εφοπλιστών, Άλφρεντ Χάρτμαν. Για τον Χάρτμαν ενθαρρυντικά είναι τα σημάδια που εμφανίζονται στην αγορά των bulkers, όπου έχουν αρχίσει και καταγράφονται βελτιωμένες τιμές ναύλων, όπως και η μικρή ανάκαμψη που παρατηρήθηκε εντός του 2016 και στον τομέα των εξειδικευμένων πλοίων. «Τα χειρότερα έχουν μείνει πίσω μας» δηλώνει με ισχυρή δόση αυτοπεποίθησης ο ίδιος, θεωρώντας πως η αναμενόμενη εντός του 2017 μεγέθυνση του διεθνούς παγκόσμιου εμπορίου θα οδηγήσει σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης και τη ναυτιλία, ενώ ενισχυτικά προς αυτή την κατεύθυνση ο Χάρτμαν βλέπει και την εφαρμογή των νέων κανονισμών που απορρέουν από την επικυρωμένη συνθήκη για το Ballast Water Management.
Βέβαια, καθώς ο χώρος της ναυτιλίας είναι σκληρός και ανταγωνιστικός, ο πρόεδρος της Ένωσης των Γερμανών Εφοπλιστών σημειώνει πως τα επόμενα χρόνια αναμένονται νέες συγχωνεύσεις, ενοποιήσεις και εξαγορές αλλά «δυστυχώς», όπως τονίζει ο ίδιος, «και πτωχεύσεις ναυτιλιακών».
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/STEPHEN MORRISON
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε πλήρη επαναφορά της λειτουργίας του λιμανιού της Ραφήνας προχώρησαν οι αρχές, καθώς σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας, οι κατάπλοι των επιβατηγών-οχηματαγωγών…
Η πυρκαγιά που μαίνεται αυτή τη στιγμή στην περιοχή της Ραφήνας έχει προκαλέσει ήδη σοβαρά προβλήματα. Η Αστυνομία προχώρησε σε διακοπή της κυκλοφορίας των…
Η ελληνική ναυτιλία εξακολουθεί να αποδεικνύει πως αποτελεί αέναο υποστηρικτή της ελληνικής κοινωνίας. Υπό αυτό το πρίσμα, την Τετάρτη 2 Ιουλίου σε μια εμβληματική…
Ο Ιρανός πρόεδρος Μασούντ Πεζεσκιάν έδωσε στις 2 Ιουλίου την τελική του έγκριση σε νόμο που αναστέλλει τη συνεργασία με τον Διεθνή Οργανισμό Ατομικής…
Την Τρίτη 1η Ιουλίου 2025 πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της ανακαινισμένης αίθουσας τοκετών του Γ.Ν.A Αλεξάνδρα και η τελετή ονοματοδοσίας Αίθουσα Τοκετών «Μαριλένας Λασκαρίδη». Η…
Ο κινέζος υπουργός Εξωτερικών Ουάνγκ Γι προειδοποίησε εναντίον των κινδύνων μιας «αντιπαράθεσης», σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου του που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, τη…
Άνοδο κατέγραψαν οι εξαγωγές πετρελαίου και καυσίμων της Βενεζουέλας τον Ιούνιο, καθώς η Κίνα αποτέλεσε «σανίδα σωτηρίας» για τα φορτία του Καράκας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Καθώς το ενδιαφέρον κορυφαίων οικονομιών παγκοσμίως επικεντρώνεται ολοένα και περισσότερο στις πολικές περιοχές του πλανήτη, η ζήτηση για προηγμένα παγοθραυστικά παρουσιάζει σημαντική άνοδο. Στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ