Ήρθε η ώρα οι Cash Buyers να ξεφορτωθούν τονάζ και να...

Ήρθε η ώρα οι Cash Buyers να ξεφορτωθούν τονάζ και να δώσουν ανάσα στην αγορά διαλύσεων

218
Ήρθε η ώρα οι Cash Buyers  να ξεφορτωθούν τονάζ και να δώσουν ανάσα στην αγορά διαλύσεων

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

 

Βελτίωση των προσφερόμενων τιμών σε απρόσμενα επίπεδα έλαβε χώρα την προηγούμενη εβδομάδα, δίνοντας έτσι την ευκαιρία στους Cash Buyers να «ξεφορτωθούν» τονάζ που είχαν αγοράσει το προηγούμενο διάστημα σε τιμές σπέκουλας, δηλαδή σε υψηλά επίπεδα.  Στην παρούσα φάση το ενδιαφέρον είναι επικεντρωμένο στα μεγαλύτερου τονάζ πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, όπως τα Capes, γεγονός που οφείλεται και στην μεγάλη διόρθωση των ναύλων τις τελευταίες εβδομάδες, ενώ αντιθέτως η προσφορά των Containers, κυρίως από την Γερμανία, έχει αρχίσει και μειώνεται, γεγονός που οφείλεται και στην επερχόμενη εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων.

Στην Ινδία, η κατάσταση λόγω της απόσυρσης των μεγάλων χαρτονομισμάτων έχει αρχίσει και εξομαλύνεται, με την ρουπία να κερδίζει έδαφος και να διαπραγματεύεται στις 67,5 προς το δολάριο, ενώ παράλληλα οι εγχώριες τιμές του σιδήρου έχουν αρχίσει και αυξάνονται, έχοντας σαν αποτέλεσμα την επιστροφή του αγοραστικού ενδιαφέροντος από τους End Buyers κυρίως για πλοία μικρότερου τονάζ.

Στο Μπαγκλαντές, παρά το γεγονός ότι οι εγχώριες τιμές του σιδήρου σε γενικές γραμμές παραμένουν σταθερές, το ενδιαφέρον από τους End Buyers για μεγαλύτερου τονάζ πλοία, όπως Capes, είναι αρκετά έντονο, έχοντας σαν αποτέλεσμα το κλείσιμο 2 Capes σε αρκετά υψηλά επίπεδα.  Είναι χαρακτηριστικό το κλείσιμο αυτών των 2 Capes στα $ 338 – $ 339 /LDT τιμές που είναι περίπου $ 15 – $ 20/LDT υψηλότερα από τα τρέχοντα επίπεδα της αγοράς.

Στο Πακιστάν, δόθηκε και επίσημα η άδεια από την Κυβέρνηση για την επαναλειτουργία των διαλυτηρίων, αλλά θα χρειαστεί λίγο διάστημα έως ότου οι End Buyers προσαρμοστούν στην πραγματικότητα των αυξημένων προσφερόμενων τιμών από τους ανταγωνιστές.

Στην Κίνα, ενώ το προηγούμενο διάστημα οι προσφερόμενες τιμές είχαν αρχίσει να πλησιάζουν αυτές των υπόλοιπων χωρών, η πρόσφατη αύξηση των τιμών από τις ανταγωνίστριες χώρες, δεν της επέτρεψε να μπει στην αγορά και συνεχίζει να ασχολείται με το γνωστό πρόγραμμα των επιδοτούμενων από το κράτος εταιρειών.

Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 631,373 DWT περίπου, εκ των οποίων το 39% (245,109 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 55% (346,715 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 6% (39,549 DWT) Containers

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:

✏  Ινδία:  Από $ 270 – $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Πακιστάν:  Από $ 280 – $ 310 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα

✏  Μπαγκλαντές:  Από $ 290 – $ 320 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Κίνα:  Από $ 230 – $ 240 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.