
Πρόσφατα δημοσιευμένες έρευνες υπολόγισαν ότι η παγκόσμια βιομηχανία ναυτικής ασφάλειας και τεχνολογίας αναμένεται να κινηθεί με ρυθμούς ανάπτυξης άνω του 40% τα επόμενα πέντε χρόνια. Για το 2016 εκτιμάται ότι η εν λόγω αγορά θα έχει τζίρο περί τα $16,7 δις ενώ ως το 2021 προβλέπεται να ανέλθει σε σχεδόν $24 δις. Βασική αιτία είναι οι νέοι κανονισμοί και τα νέα πρότυπα, με τους οποίους οφείλει να συμμορφωθεί η παγκόσμια ναυτιλία, και οι οποίοι τέθηκαν εν μέσω αυξανόμενων περιστατικών που σχετίζονται με την τρομοκρατία και την πειρατεία.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα των ερευνών που διενήργησαν αμερικανικές εταιρείες, τροχοπέδη στην ανάπτυξη της βιομηχανίας ναυτικής ασφάλειας αποτελούν η έλλειψη ομοιογένειας στα πρότυπα ναυτικών τεχνολογιών και κυρίως η πολιτική αβεβαιότητα που υπάρχει σε συγκεκριμένες περιοχές του κόσμου που οδηγούν μοιραία σε εκτενή περιστατικά πειρατείας.
Ο τομέας που επηρεάζεται λιγότερο από εξωγενή προβλήματα και για αυτό παρουσίασε υψηλότατη ανάπτυξη αφορά την τεχνολογία συστημάτων ανίχνευσης, εξαιτίας της αυξημένης χρήσης συστημάτων ανίχνευσης μέσω ακτίνων laser.
Περαιτέρω, συστήματα αυτόματης ταυτοποίησης (Automatic Identification Systems – AIS), ταυτοποίησης μέσω ραδιοσυχνοτήτων (Radio-Frequency Identification – RFID) και συστήματα εντοπισμού μέσω GPS για πλοία, εμπορεύματα και το προσωπικό συνέβαλαν στην ανάπτυξη της αγοράς ναυτικής τεχνολογίας.
Τα συστήματα εντοπισμού και επιτήρησης αναμένεται να έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά για το 2016, ώστε να διατηρηθεί η ασφάλεια στα πλοία και τα εμπορεύματα, με τη Βόρεια Αμερική να διατηρεί τα πρωτεία. Ισχυρή ανάπτυξη την επόμενη πενταετία αναμένεται για τις αναπτυσσόμενες χώρες (Κίνα, Ινδία, Νοτιοανατολική Ασία), αλλά και των ανεπτυγμένων χωρών της Άπω Ανατολής (Ιαπωνία, Νότια Κορέα) ως αποτέλεσμα της γενικότερης ταχύτατης ανάπτυξης τους, ως διαμετακομιστικοί κόμβοι.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ