
Η λέσχη αποζημιώσεων του Λονδίνου (LONDON P&I Club) ενημερώνει τα μέλη του για την εγκύκλιο που εξέδωσε το Πρακτορείο Ασφάλισης Huatai της Κίνας σε ότι αφορά το λιμάνι Tianjin και τις κλοπές που σημειώθηκαν στο εξωτερικό αγκυροβόλιο του λιμανιού το οποίο απέχει 20 ναυτικά μίλια από τις εγκαταστάσεις του λιμανιού. Στόχος των ληστών είναι τα καύσιμα(marine diesel, gas oil lubricants) τα εφόδια (paints, ropes) και τα ανταλλακτικά των πλοίων. Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι το επίπεδο ασφάλειας του λιμανιού δεν έχει επηρεαστεί από τα περιστατικά κλοπών.
Οι ληστές οι οποίοι δεν φέρουν οπλισμό πλησιάζουν τα πλοία που βρίσκονται στο αγκυροβόλιο τη νύχτα με μικρές βάρκες παριστάνοντας τους ψαράδες για να μην κινήσουν τις υποψίες των ναυτικών πάνω στο πλοίο ενώ προτιμούν τους χειμερινούς μήνες διότι ο υψηλός κυματισμός εμφανίζει στις οθόνες ραντάρ των πλοίων τα μικρά βαρκάκια ως επιστροφές (echo) από τα κύματα διατηρώντας τα αόρατα.
Ανάμεσα στα προτεινόμενα μέτρα από την εγκύκλιο ενδεικτικά αναφέρονται:
1. Αποτελεσματικό κλείσιμο της εισόδου της άγκυρας (οι ληστές αναρριχώνται από την αλυσίδα)
2. Όλα τα φώτα στο κατάστρωμα αναμμένα και τα φώτα φορτίου στην εξωτερική πλευρά του πλοίου
3. Κλειστές οι αποθήκες στο κατάστρωμα και οι κάβοι πρόσδεσης μέσα στις αποθήκες
4. Περιπολίες στο κατάστρωμα από τα μέλη του πληρώματος
Επίσης στην εγκύκλιο προβλέπονται και μέτρα για τα πλοία που δέχθηκαν η δέχονται επίθεση από τους ληστές.
Η δημοκρατία της Κίνας στο ναυτιλιακό τομέα έχει κάνει βήματα αλλά ακόμα και σήμερα το πρόβλημα των μικροκλοπών με τη μορφή που υπάρχει σήμερα δεν είναι και το μεγαλύτερο. Στα στενά του Μποχάι (BOHAI STRAITS) παρά το σχεδιασμό των διαχωριστικών ζωνών ναυσιπλοΐας (SEPARATION ZONES), το πρόβλημα των ανεξέλεγκτων αλιευτικών που αλιεύουν μέσα στις παραπάνω ζώνες μαζικά σχηματίζοντας αδιαπέραστους όγκους ενώ απαγορεύεται από το θεσμικό πλαίσιο, ίσως σήμερα να είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα για την προσέγγιση των πλοίων στα λιμάνια της Κίτρινης Θάλασσας. Δεν πέρασαν πολλές μέρες από τη σύγκρουση Ελληνικού πλοίου με αλιευτικό με ολέθρια αποτελέσματα για το αλιευτικό (6 αγνοούμενοι) και καταμερισμό ευθυνών στο Ελληνικό πλοίο από την Δημοκρατία της Κίνας. Όμως για τους πλοιάρχους που ταξιδεύουν στις θάλασσες της Κίνας είναι απόλυτα κατανοητό πόσο μεγάλη είναι η πιθανότητα σύγκρουσης και εδώ δεν υπάρχει μέχρι σήμερα ανάληψη κινδύνου από τη Δημοκρατία της Κίνας ούτε αποτελεσματικά μέτρα για τον περιορισμό της αλιείας πάνω στους θαλάσσιους διαδρόμους και συνεπώς των ατυχημάτων που κοστίζουν ανθρώπινες ζωές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ