Στην “εντατική” ο γερμανικός εμπορικός στόλος

Στην “εντατική” ο γερμανικός εμπορικός στόλος

387
Στην “εντατική” ο γερμανικός εμπορικός στόλος

Κυριαρχεί στις οικονομικές σελίδες των γερμανικών εφημερίδων η είδηση ότι ο γερμανικός εμπορικός στόλος έχει συρρικνωθεί κατά την διάρκεια των τελευταίων ετών κατά σχεδόν 25%, που μεταφράζεται σε μείωση περίπου κατά 1.000 πλοία.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, που δημοσιοποίησε ο Άλφρεντ Χάρτμαν, ο πρόεδρος της Ένωσης των Γερμανών Εφοπλιστών (VDR), σήμερα οι ναυτιλιακές εταιρείες γερμανικών συμφερόντων ελέγχουν σχεδόν 2.900 πλοία, όταν το 2012 ο αριθμός των πλοίων άγγιζε τα 3.800.

Τί σημαίνει αυτό για την γερμανική ναυτιλία; Όπως τόνισε ο Άλφρεντ Χάρτμαν, την Τετάρτη 7 Δεκεμβρίου στο Αμβούργο κατά την διάρκεια του παραδοσιακού δείπνου που δίνεται μετά τη συνάντηση των μελών της Ένωσης, η μείωση του γερμανικού στόλου συνεπάγεται απώλεια θέσεων εργασίας τόσο ναυτικών όσο και υπαλλήλων που εργάζονται στα ναυτιλιακά γραφεία.

Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση της Γερμανίας, με προτροπή της ίδιας της καγκελαρίου Άνγκελα Μέρκελ, έχει υποσχεθεί προς τους Γερμανούς εφοπλιστές αλλά και έχει ήδη λάβει ισχυρά μέτρα -κυρίως φορολογικού χαρακτήρα- για την τόνωση της ανταγωνιστικότητας της γερμανικής ποντοπόρου ναυτιλίας, έτσι ώστε η γερμανική σημαία να καταστεί εκ νέου ελκυστική για τους Γερμανούς εφοπλιστές.

Βέβαια, οι Γερμανοί εφοπλιστές επιμένουν ότι χρειάζονται πρόσθετες προσπάθειες, ενώ κρίνουν τη διαμόρφωση μίας ολοκληρωμένης θαλάσσιας στρατηγικής ως απαραίτητη προϋπόθεση για να αντιμετωπιστεί η σημερινή κρίση. Αυτό που τους ωθεί να παραμένουν αισιόδοξοι και να διατηρούν την ελπίδα τους, ότι μεσο-μακροπρόθεσμα θα ξεπεραστεί η σημερινή κρίση, είναι οι μεγάλες επενδύσεις τους στον τομέα της ψηφιοποίησης, που θεωρούν ότι θα τους επιτρέψει τη μείωση του λειτουργικού τους κόστους.

Φωτό: hapag-lloyd.com

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.