Το Μπαγκλαντές κυρίαρχος στην αγορά των διαλύσεων

Το Μπαγκλαντές κυρίαρχος στην αγορά των διαλύσεων

209
Το Μπαγκλαντές κυρίαρχος στην αγορά των διαλύσεων

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

 

«Προβληματική» ήταν η προηγούμενη εβδομάδα, καθώς η Ινδία, λόγω της απόσυρσης των μεγάλων χαρτονομισμάτων και το Πακιστάν, λόγω του ατυχήματος, συνεχίζουν να απέχουν από την αγορά, αφήνοντας ουσιαστικά το Μπαγκλαντές σαν την μόνη επιλογή, το οποίο εκμεταλλευόμενο την κατάσταση επιδεικνύει ιδιαίτερα επιλεκτική αγοραστική διάθεση κυρίως σε πλοία που γεωγραφικά πρόσκεινται σε αυτό. Παράλληλα να επισημάνουμε τη συνεχιζόμενη υπέρ-προσφορά Containers, όλο και πιο νέων σε ηλικία, καθώς την τελευταία εβδομάδα καταγράφηκε η πώληση ενός 7 ετών Container και συγκεκριμένα του “India Rickmers” 50.574 DWT, ενώ παράλληλα η προσφορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου έχει μειωθεί σημαντικά, λόγω της βελτίωσης της ναυλαγοράς.

Η Ινδία, όπως προαναφέραμε, θα χρειαστεί κάποιο διάστημα για να επανέλθει στην αγορά λόγω της αναστάτωσης που προκάλεσε το μέτρο της απόσυρσης των «μεγάλων» χαρτονομισμάτων σε μία προσπάθεια καταπολέμησης της μαύρης αγοράς.

Το Μπαγκλαντές, είναι η μόνη ανοικτή αγορά στην παρούσα φάση και εκμεταλλεύεται την κατάσταση προσφέροντας σε πλοία της επιλογής του τόσο σε τύπο πλοίων και τονάζ, κυρίως για πλοία που γεωγραφικά βρίσκονται στην περιοχή του.

Στο Πακιστάν, η απαγόρευση των δραστηριοτήτων λόγω του ατυχήματος συνεχίζει και υφίσταται τη στιγμή, όπως αναφέραμε και την προηγούμενη εβδομάδα, υπάρχουν μερικοί End Buyers διατεθειμένοι να αγοράσουν και μάλιστα σε αρκετά ανταγωνιστικές τιμές, καθώς παρατηρείται έλλειψη πρώτων υλών στην εγχώρια χαλυβουργία με αποτέλεσμα την αύξηση των τιμών των Steel Plates.

Η Κίνα, συνεχίζει το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες, αλλά όσο μικραίνει η διαφορά στις προσφερόμενες τιμές με τις ανταγωνίστριες χώρες, αυξάνονται οι πιθανότητες να τη δούμε να επιστρέφει στην αγορά.

Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 415,301 DWT περίπου, εκ των οποίων το 59% (243,919 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 41% (171,382 DWT) Containers.

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:

✏  Ινδία:  Από $ 260 – $ 290 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Πακιστάν:  Από $ 275 – $ 305 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Μπαγκλαντές:  Από $ 280 – $ 310 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Κίνα:  Από $ 210 – $ 220 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.