Ινδία και Πακιστάν “ρίχνουν” τις τιμές των διαλύσεων

Ινδία και Πακιστάν “ρίχνουν” τις τιμές των διαλύσεων

224
Ινδία και Πακιστάν “ρίχνουν” τις τιμές των διαλύσεων

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Με χαμηλούς ρυθμούς κινήθηκε η αγορά και την προηγούμενη εβδομάδα, στον απόηχο της «αναταραχής» που επικρατεί στην Ινδία με την απόφαση του Πρωθυπουργού να αποσύρει από την αγορά τα χαρτονομίσματα των 500 και των 1,000 ρουπιών, επηρεάζοντας την λειτουργία των διαλυτηρίων, καθώς πληρώνονται με μετρητά για τον σίδηρο που παράγουν, αλλά και από την απαγόρευση των δραστηριοτήτων στα διαλυτήρια του Πακιστάν ύστερα από το ατύχημα που συνέβη πριν 2 εβδομάδες και που ακόμη δεν έχει βγει επίσημη απόφαση από την έρευνα που διεξάγεται.

Η Ινδία, όπως προαναφέραμε, ήρθε αντιμέτωπη ξαφνικά με την απόφαση του Πρωθυπουργού Modi να αποσύρει τα χαρτονομίσματα των 500 και 1,000 ρουπιών, σε μία προσπάθεια καταπολέμησης της μαύρης αγοράς, δημιουργώντας τεράστια προβλήματα στην λειτουργία των διαλυτηρίων τα οποία πληρώνονται σε μετρητά για τον σίδηρο που διοχετεύουν στην εγχώρια αγορά.  Το ανησυχητικό είναι πως η ομαλοποίηση της αγοράς, εικάζεται, ότι θα χρειαστεί μερικούς μήνες οπότε και το αγοραστικό ενδιαφέρον των End Buyers μάλλον θα είναι υποτονικό το επόμενο διάστημα.

Στο Μπαγκλαντές, αν και είναι η μόνη αγορά που ουσιαστικά δεν αντιμετωπίζει προβλήματα, μάλιστα την προηγούμενη εβδομάδα οι εγχώριες τιμές του σιδήρου κινήθηκαν θετικά, το αγοραστικό ενδιαφέρον είναι μειωμένο, κατάσταση η οποία χαρακτηρίζει την αγορά του τους τελευταίους 2 μήνες.

14707550

Στο Πακιστάν, παρά την απαγόρευση των δραστηριοτήτων στα διαλυτήρια, λόγω του ατυχήματος, υπάρχουν μερικοί End Buyers διατεθειμένοι να αγοράσουν και μάλιστα σε αρκετά ανταγωνιστικές τιμές, καθώς παρατηρείται έλλειψη πρώτων υλών στην εγχώρια χαλυβουργία με αποτέλεσμα την αύξηση των τιμών των Steel Plates.  Όπως όλα δείχνουν τα διαλυτήρια έως το τέλος του μήνα θα τεθούν πάλι σε λειτουργία, αλλά με κάποια πρόσθετα μέτρα και αλλαγές που θα επιβληθούν από την Κυβέρνηση.

Η Κίνα, συνεχίζει το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες, αλλά όσο μικραίνει η διαφορά στις προσφερόμενες τιμές με τις ανταγωνίστριες χώρες, αυξάνονται οι πιθανότητες να τη δούμε να επιστρέφει στην αγορά.

Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 442,702 DWT περίπου, εκ των οποίων το 47% (205,913 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 8% (36,406 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 45% (200,383 DWT) Containers.

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:

✏  Ινδία:  Από $ 260 – $ 290 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Πακιστάν:  Από $ 280 – $ 310 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Μπαγκλαντές:  Από $ 275 – $ 305 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Κίνα:  Από $ 210 – $ 220 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.