
Η συνεχιζόμενη κρίση που βιώνει η ποντοπόρος εμπορική ναυτιλία της Γερμανίας συνεπάγεται για τους Γερμανούς φορολογούμενους ότι θα πρέπει να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για να διασωθούν ναυτιλιακές εταιρείες και κατ’ επέκταση θέσεις εργασίας στη ναυτιλιακή βιομηχανία της χώρας. Σύμφωνα με τα όσα παρουσίασε η γερμανική εφημερίδα «Welt am Sonntag» οι γερμανικές τράπεζες, κυρίως με έδρα τα βορειο-γερμανικά κρατίδια, όπως η HSH Nordbank AG, έχουν χρηματοδοτήσει μέχρι σήμερα γερμανικές ναυτιλιακές με χρηματικά ποσά, τα οποία υπολογίζονται σε περίπου 100 δισεκατομμύρια ευρώ.
Από το συνολικό αυτό ποσό των 100 δις, με βάση τους υπολογισμούς και τις εκτιμήσεις της «Welt am Sonntag» και στελεχών της γερμανικής ναυτιλιακής βιομηχανίας, τα 40 δισεκατομμύρια έχουν χαθεί (κυρίως μέσω διαγραφών χρεών ναυτιλιακών εταιρειών) και τώρα οι Γερμανοί φορολογούμενοι καλούνται να τα πληρώσουν σε φόρους, για να διασωθούν οι γερμανικές τράπεζες. Μάλιστα, ένα ποσό της τάξης των 20 δις ευρώ εκτιμάται ότι θα επιβαρύνει άμεσα τους προϋπολογισμούς των ομόσπονδων κρατιδίων του Αμβούργου και του Σλέσβιχ-Χόλσταϊν.
Αυτή η εξέλιξη έχει προκαλέσει την έντονη αντίδραση πολιτών, γερμανικών πολιτικών κομμάτων αλλά και εργατικών ενώσεων της χώρας. Ενδεικτική είναι η σφοδρή κριτική που ασκεί προς τους Γερμανούς εφοπλιστές, και εμμέσως προς τις κυβερνήσεις όλα αυτά τα χρόνια των ομόσπονδων γερμανικών κρατιδίων, ο Wolfgang Kubicki, υψηλόβαθμο στέλεχος του φιλελεύθερου FDP (Ελεύθερο Δημοκρατικό Κόμμα). O τελευταίος δηλώνει χαρακτηριστικά ότι «είναι απαράδεκτο οι Γερμανοί πλοιοκτήτες να επιχειρούν με δημόσια δαπάνη» να αποκαταστήσουν τις επιχειρήσεις τους και τις δικές τους λανθασμένες επιχειρηματικές επιλογές.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/MAURIZIO GAMBARINI
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ