
O Πακιστανός πρωθυπουργός Nawaz Sharif επισκέφθηκε στις 13 Νοεμβρίου 2016 το λιμένα στην πόλη Γκουαντάρ στο νότιο Πακιστάν προκειμένου να εγκαινιάσει την νέα εμπορική δραστηριότητα από το λιμάνι. Ως γνωστόν ο λιμένας θα αποτελέσει τον κόμβο των διεθνών εμπορικών και ναυτιλιακών συνδέσεων που θα ανακύψουν από την εμπορική συμμαχία Κίνας-Πακιστάν, στο πλαίσιο του νέου Οικονομικού Διαδρόμου και της Ελεύθερης Ζώνης γνωστής ως CPEC.
Το πρώτο φορτίο, το οποίο έφθασε από την Κίνα στο Γκουαντάρ κάτω από αυστηρά μέτρα ασφάλειας, θα αναχωρήσει για τη Μέση Ανατολή και τις αφρικανικές χώρες τις προσεχείς ημέρες.
Ο συγκεκριμένος λιμένας θεωρείται ως κρίσιμος σύνδεσμος μεταξύ των φιλόδοξων στρατηγικών προγραμμάτων One Belt, One Road και Maritime Silk Road με τα οποία το Πεκίνο θέλει να φέρει πιο κοντά στην κινεζική βιομηχανία τις νέες και ανερχόμενες αγορές της κεντρικής Ασίας, της Αφρικής και της Μαύρης Θάλασσας. Στα τέλη του 2015, η εμπορική ζώνη του λιμάνι εκχωρήθηκε μάλιστα στην Κίνα για εκμετάλλευση μέχρι το 2059 αναδεικνύοντας τη σημασία που δίνει το Πεκίνο στην ενδυνάμωση της παρουσίας της Κίνας στις εμπορικές αγορές στους θαλασσίους διαδρόμους της περιοχής.
Το 2015, ανακοινώθηκε επίσης ότι η πόλη και το λιμάνι θα αναπτυχθούν περαιτέρω στο πλαίσιο των δράσεων της διμερούς συμφωνίας CPEC με σειρά νέων έργων και παρεμβάσεων εκσυγχρονισμού κυρίως του εμπορικού λιμένα που θα ξεπερνούν τα 1,62 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ. Βασικός στόχος των δύο κυβερνήσεων είναι η σύνδεση του βόρειου Πακιστάν και της δυτικής Κίνας με σκοπό την ταχύτερη σύνδεσή της μέχρι πρόσφατα απομονωμένης δυτική Κίνας με τους λιμένες του Ινδικού Ωκεανού και της Μέσης Ανατολής. Στόχος είναι επίσης η δημιουργία θέσεων εργασίας σε όλο το μήκος της διαδρομής των νέων αυτοκινητοδρόμων και των σιδηροδρομικών δικτύων που θα αναπτυχθούν και στις δύο χώρες. Στο λιμάνι θα λειτουργήσει πλωτή μονάδα αποθήκευσης φυσικού αερίου το οποίο θα εξυπηρετεί τον αγωγό φυσικού αερίου Ιράν-Πακιστάν και θα επιφέρει σημαντικές αλλαγές στις διεθνείς θαλάσσιες οδούς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ