
Η μετριοπαθής αύξηση της προσφοράς χωρητικότητας, που αναμένεται τα επόμενα χρόνια, σε συνδυασμό με μία ελαφρά βελτίωση των προοπτικών για το θαλάσσιο εμπόριο, εκτιμάται ότι θα καταστήσει εφικτή μία μείωση της χρόνιας πλεονάζουσας χωρητικότητας σηματοδοτώντας έτσι μία ανάκαμψη στην αγορά ξηρού χύδην φορτίου, σύμφωνα με τις πλέον πρόσφατες εκτιμήσεις του οίκου Drewry.
Οι αναλυτές του οίκου εκτιμούν ότι οι τιμές χρονοναύλωσης διάρκειας ενός έτους για τα Capesize αναμένεται να διπλασιαστούν εντός της επόμενης πενταετίας, σε σύγκριση με τα χαμηλά επίπεδα του 2016.
Στους λόγους της μείωσης του χάσματος ανάμεσα στην προσφορά και τη ζήτηση θα πρέπει να συμπεριληφθούν η βελτίωση των προοπτικών της ζήτησης ναυτιλιακών υπηρεσιών συνδυαζόμενη με μία επιβράδυνση της προσφοράς χωρητικότητας, με την τελευταία να αποδίδεται στον υψηλό αριθμό διαλύσεων, τον περιορισμένο αριθμό νέων παραδόσεων καθώς και τον σημαντικά περιορισμένο αριθμό νέων παραγγελιών.
Από την πλευρά του ο Rahul Sharan, επικεφαλής αναλυτής της Drewry για την αγορά του χύδην ξηρού φορτίου, σημείωσε ότι «η αγορά χύδην ξηρού φορτίου έχει υποχωρήσει στο κατώτατο σημείο της και πλέον αναμένεται η ανάκαμψή της, μολονότι αυτή θα είναι αργή». Ο ίδιος τόνισε, επίσης, ότι «καθώς οι ιδιοκτήτες πλοίων ξηρού φορτίου δεν προχωρούν σε επενδύσεις, ακόμα και μία μέτρια αύξηση της ζήτησης θα βοηθήσει στην ανάκαμψη της αγοράς» προσθέτοντας ότι «από την άλλη η αύξηση του κόστους λειτουργίας ενός μεγάλης ηλικίας πλοίου σημαίνει ότι περισσότερα πλοία θα οδηγούνται στα διαλυτήρια, περιορίζοντας έτσι την προσφορά για την επόμενη πενταετία».
Ο Drewry προβλέπει σημαντική αύξηση στην αγορά ξηρού χύδην φορτίου, καθώς αναμένεται σημαντική αύξηση των κινεζικών εισαγωγών σιδηρομεταλλεύματος από την Βραζιλία, που θα οδηγήσει σε υψηλότερη ζήτηση ανά τονομίλι. Αλλά και άλλες χώρες της Ασίας, κυρίως Βιετνάμ, Κορέα και Ταϊβάν αναμένεται να συμβάλλουν στην βελτίωση της αγοράς ξηρού χύδην φορτίου εξαιτίας των αυξανόμενων αναγκών τους σε άνθρακα ως αποτέλεσμα της αύξησης της ζήτησης για ενέργεια.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/Helge Sterk NORWAY OUT
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα προϊόντα που εισάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στις ΗΠΑ θα επιβάλλεται δασμός 30% από την 1η Αυγούστου, ανέφερε ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ…
Συνέχεια στο μπαράζ των διεθνών συμφωνιών με επίκεντρο τις προμήθειες υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) έδωσαν πρόσφατα Petronas και Venture Global. Συγκεκριμένα, η Petronas, μέσω…
Με μια φαντασμαγορική τελετή, η Royal Caribbean καλωσόρισε πρόσφατα το νεότευκτο «Star of the Seas» στον στόλο της. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το «Star…
Περιορισμένες ήταν οι πρόσφατες μεταβολές στη ναυλαγορά των LNG carriers, με τις προκλήσεις να επιμένουν. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Οι εξελίξεις στον χάρτη του παγκόσμιου εμπορίου κατά τη διάρκεια του α΄ εξαμήνου του 2025 βρίσκονται στο επίκεντρο της πρόσφατης έκθεσης «Global Trade Update»…
Συνέντευξη του Αρχηγού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Αντιναυάρχου Λ.Σ. Τρύφωνα Κοντιζά
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ