
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Η αγορά συνεχίζει και είναι υποτονική, με τις τιμές να δέχονται πτωτικές πιέσεις, σε αντίθεση με την ιστορικότητα – κυκλικότητα όπου το τελευταίο τρίμηνο-τετράμηνο του κάθε έτους ο κλάδος των διαλύσεων έχει αυξημένη δραστηριότητα. Η πτώση της αγοράς των διαλύσεων το τελευταίο διάστημα αναιρεί τις προηγούμενες εκτιμήσεις ότι το 2016 οι διαλύσεις στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου θα φτάσουν τους 40 εκ. DWT, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν θα κλείσει σε υψηλά επίπεδα και οφείλουμε να επισημάνουμε ότι η προσφορά πλοίων κυρίως σε Containers και Offshore units, όπως όλα δείχνουν, θα συνεχιστεί και το επόμενο διάστημα.
Στην Ινδία, το αγοραστικό ενδιαφέρον είναι αρκετά μειωμένο λόγω των εορταστικών εκδηλώσεων του Diwali. Ταυτόχρονα, η έντονη μεταβλητότητα στις τιμές του σιδήρου και οι χαμηλές τιμές των End Buyers έχουν αρχίσει και φέρνουν στο προσκήνιο τους γνωστούς κινδύνους των επαναδιαπραγματεύσεων και οι πλοιοκτήτες θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί.
Στο Μπαγκλαντές, το ενδιαφέρον για Containers είναι αρκετά μειωμένο και έχει επικεντρωθεί κυρίως σε Capes ή VLCC αλλά παράλληλα οι End Buyers διατηρούν επιφυλάξεις στο να προσφέρουν λόγω της μεταβλητότητας που υπάρχει στην αγορά και κυρίως στην ανταγωνίστρια χώρα την Ινδία.
Το Πακιστάν, το οποίο το τελευταίο διάστημα πρωταγωνίστησε στην αγορά την τελευταία εβδομάδα άρχισε και αυτό να γίνεται πολύ πιο προσεκτικό στις προσφερόμενες τιμές για τους ίδιους λόγους που προαναφέραμε, δηλαδή της μεταβλητότητας στην αγορά και στην Ινδία.
Η Κίνα, συνεχίζει το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες, αλλά όσο μικραίνει η διαφορά στις προσφερόμενες τιμές με τις ανταγωνίστριες, χώρες αυξάνονται οι πιθανότητες να τη δούμε να επιστρέφει στην αγορά.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 382,197 DWT περίπου, εκ των οποίων το 47% (179,486 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 53% (202,711 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 265 – $ 295 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 275 – $ 305 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 270 – $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 200 – $ 210 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ