
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται διεργασίες εξαγορών, συγχωνεύσεων και συνεργασιών στην αγορά των εμπορευματοκιβωτίων, σε μία προσπάθεια των εταιρειών να αντιμετωπίσουν την κακή ναυλαγορά αλλά και να επωφεληθούν από την επέκταση των δικτύων τους και την επίτευξη οικονομιών κλίμακας. Η Kawasaki Kisen Kaisha Ltd (KKK) η Mitsui O.S.K. Lines Ltd (MOL) και η Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK) συμφώνησαν να συστήσουν κοινοπραξία συγχωνεύοντας τις δραστηριότητές τους, συμπεριλαμβανομένης της διαχείρισης τερματικών λιμενικών σταθμών (με εξαίρεση τερματικούς σταθμούς στην Ιαπωνία). Στην κοινοπραξία η ΚΚΚ και η ΜΟL θα κατέχουν ποσοστό 31% η κάθε μία και η NYK θα κατέχει ποσοστό 38% του μετοχικού κεφαλαίου. Η κοινοπραξία θα ξεκινήσει την λειτουργία της από 1/1/2017.
Σύμφωνα με στοιχεία της VesselsValue, ο ιδιόκτητος στόλος και των τριών εταιρειών ανέρχεται σε 134 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 1.054.935 TEU και αξίας $5,236 δις. Η κοινοπραξία των τριών εταιρειών αναμένεται να αποτελέσει την τρίτη δύναμη παγκοσμίως σε ότι αφορά την μεταφορική ικανότητα του ιδιόκτητου στόλου. Στην πρώτη θέση παραμένει η Maersk ενώ το αξιοσημείωτο είναι ότι τις θέσεις 2-5 καταλαμβάνουν εταιρείες που έχουν προκύψει από εξαγορές, συγχωνεύσεις και συνεργασίες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ