
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Το μειωμένο αγοραστικό ενδιαφέρον από τους End Buyers ήταν το κύριο χαρακτηριστικό της εβδομάδας που μας πέρασε, παρά το γεγονός ότι τα αποθέματα των διαλυτηρίων έχουν αρχίσει και παρουσιάζουν πτώση, ενώ παράλληλα η προσφορά των πλοίων έχει αρχίσει και φθίνει με εξαίρεση τα Containers. Βρισκόμαστε δηλαδή στο ίδιο σημείο που έχουμε ξαναζήσει και στο παρελθόν, όπου οι αγορές των Cash Buyers το τελευταίο διάστημα βασίστηκαν αν όχι σε σπέκουλα τουλάχιστον σε προσδοκίες για βελτίωση της αγοράς και στην παρούσα φάση οι End Buyers δεν ανταποκρίνονται σε αυτά τα επίπεδα των τιμών.
Στην Ινδία, η πτώση των τιμών του σιδήρου σε συνδυασμό με τις επερχόμενες αργίες του Diwali οι οποίες θα ολοκληρωθούν στο τέλος της πρώτης εβδομάδας του Νοεμβρίου δεν άφησαν κανένα περιθώριο για ένδειξη αγοραστικού ενδιαφέροντος από τους End Buyers.
Στο Μπαγκλαντές, οι End Users βρίσκονται σε στάση αναμονής καθώς και εδώ οι εγχώριες τιμές του σιδήρου παρουσίασαν πτωτικές τάσεις, ενώ παράλληλα το ενδιαφέρον για Containers τα οποία κυριαρχούν στην αγορά είναι αρκετά περιορισμένο λόγω του βυθίσματος των πλοίων.
Το Πακιστάν, ήταν η πιο δραστήρια αγορά την προηγούμενη εβδομάδα, ύστερα από μεγάλο διάστημα μειωμένης ζήτησης και αναμένουμε να δούμε αν αυτή η τάση θα συνεχιστεί δεδομένου ότι η τάση στις προσφερόμενες τιμές από τους ανταγωνιστές End Buyers της Ινδίας είναι πτωτική.
Η Κίνα, συνεχίζει να απέχει από την αγορά παρά το γεγονός ότι οι τιμές είχαν ανοδική τάση , καθώς μέχρι το τέλος του 2017 θα υφίσταται το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 905,054 DWT περίπου, εκ των οποίων το 46% (415,682 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 38% (346,083 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 16% (143,289 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 260 – $ 290 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 275 – $ 305 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 270 – $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 190 – $ 195 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ