
Η βρετανική κυβέρνηση, μέσω της αρμόδιας διυπουργικής επιτροπής, ενέκρινε την Τρίτη 25 Οκτωβρίου το σχέδιο επέκτασης του αεροδρομίου του Heathrow, με την κατασκευή τρίτου διαδρόμου απογείωσης/προσγείωσης, καθώς και ενός επιπλέον -έκτου- τερματικού σταθμού. Ο υπουργός Μεταφορών της Βρετανίας Κρις Γκρέιλινγκ σχολιάζοντας την απόφαση την χαρακτήρισε ως «πραγματικά ιστορική», που θα ενισχύσει το εμπόριο και θα δημιουργήσει πολλές νέες θέσεις εργασίας.
Σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε η βρετανική κυβέρνηση, το όφελος για την βρετανική οικονομία από την επέκταση του Χίθροου μεταφράζεται σε σχεδόν 70 δις ευρώ ετησίως καθώς και στην δημιουργία άνω των 75.000 νέων θέσεων εργασίας.
Την απόφαση για επέκταση του αεροδρομίου του Heathrow καλωσόρισε η επιχειρηματική κοινότητα του Λονδίνου καθώς και εργατικές ενώσεις, όπως η TUC, ενώ από την πλευρά της, η διοίκηση του αερολιμένα του Γκάτγουικ, που είχε επενδύσει πολλά σε μία θετική για το ίδιο απόφαση της βρετανικής κυβέρνησης, εξέφρασε την απογοήτευσή της, τονίζοντας ότι αυτή δεν θα αποβεί εν τέλει προς όφελος της Βρετανίας και της οικονομίας της.
Να σημειωθεί ότι έντονες υπήρξαν οι αντιδράσεις για την απόφαση περί επέκτασης του αεροδρομίου του Χίθροου και από μέλη της βρετανικής κυβέρνησης, όπως ο τέως δήμαρχος του Λονδίνου και νυν υπουργός των Εξωτερικών Μπόρις Τζόνσον, ο οποίος -παρά τις οδηγίες της Τερέζα Μέι να αποφύγει τις δημόσιες τοποθετήσεις επί του θέματος- δήλωσε ότι δεν πιστεύει ότι το έργo της επέκτασης θα υλοποιηθεί. «Η ημέρα που θα εμφανιστούν οι μπουλντόζες είναι πολύ μακριά ακόμα, αν ποτέ έρθει», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Με την ανακοίνωση της απόφασης, ο συντηρητικός βουλευτής της περιφέρειας του Ρίτσμοντ Παρκ Ζακ Γκόλντσμιθ υπέβαλε την παραίτησή του, ενώ δημοτικά συμβούλια σε περιοχές που θα επηρεαστούν από τα έργα επέκτασης αναμένεται να προσφύγουν στην δικαιοσύνη για ακύρωση της απόφασης.
Ο δήμαρχος του Λονδίνου, Σαντίκ Χαν, χαρακτήρισε ευθέως την επιλογή επέκτασης του Χίθροου ως «λανθασμένη», ενώ πολλές οργανώσεις και τοπικοί σύλλογοι της νοτιοδυτικής περιφέρειας του Λονδίνου υποστηρίζουν ότι η ευρύτερη περιοχή πρόκειται να επιβαρυνθεί περιβαλλοντικά τα μέγιστα, ενώ χαρακτηρίζουν το κόστος επέκτασης του αεροδρομίου ως υπέρογκα υψηλό και ασύμφορο.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/GRIMSHAW ARCHITECTS & EPA/FACUNDO ARRIZABALAGA
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Την παραλαβή ενός νεότευκτου LNG carrier, που θα ναυλωθεί στον καταριανό κολοσσό QatarEnergy, ανακοίνωσε η Knutsen LNG France. To «MRAIKH», μεταφορικής ικανότητας 174.000 κ.μ.,…
Σε νέα εποχή εισέρχεται πλέον η γαλλική ναυτιλιακή εταιρεία Louis Dreyfus Armateurs (LDA). Σύμφωνα με ανακοίνωσή της, η οικογένεια Louis Dreyfus, μέτοχος της LDA,…
Μπλόκο στα μεγάλα κρουαζιερόπλοια στήνουν οι Κάννες, με το δημοτικό συμβούλιο του γαλλικού θερέτρου να λαμβάνει την απόφαση να απαγορεύσει από το επόμενο έτος…
Η Σαγκάη σημείωσε πρόσφατα μια σημαντική επιτυχία, ολοκληρώνοντας την πρώτη στον κόσμο μεταφορά υγρού CO₂ από πλοίο σε πλοίο. Η μεταφορά έλαβε χώρα στο…
Νέες απαιτήσεις με αποδέκτη τόσο τις αεροπορικές εταιρείες όσο και τους προμηθευτές jet fuel θα επιβάλλει η Τουρκία προκειμένου να ενισχυθεί η υιοθέτηση βιώσιμων…
Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών ανακατατάξεων, οι μεσοπρόθεσμες προοπτικές για τις αγορές πετρελαίου μοιάζουν θολές. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson…
Στην ανακάλυψη ενός γιγαντιαίου κοιτάσματος πετρελαίου προέβη πρόσφατα o νορβηγικός κολοσσός Equinor. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η Equinor ανακάλυψε ένα νέο κοίτασμα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ