
Έκτακτη σύνοδος κορυφής αρχηγών κρατών και κυβερνήσεων της αφρικανικής ηπείρου πραγματοποιήθηκε στο λιμάνι του Λομέ στο Τόγκο, με θέμα την ασφάλεια στην θάλασσα. Το αποτέλεσμα της συνόδου ήταν μία συμφωνία επί της επονομαζόμενης «Χάρτας του Λομέ», που συνιστά ένα επιπλέον βήμα προς την εμπέδωση της ασφάλειας στα θαλάσσια ύδατα της Αφρικής.
Οι Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες καλωσόρισαν τόσο τη σύγκλιση της συνόδου κορυφής όσο και το ενδιαφέρον των αφρικανικών κρατών στο ζήτημα της θαλάσσιας ασφάλειας, ενώ η ECSA εξέφρασε και τη μεγάλη της ικανοποίηση για την πρόσκληση που της απηύθυναν οι αρχές του Τόγκο να λάβει μέρος στις συναντήσεις που πραγματοποιήθηκαν εντός του πλαισίου της συνόδου κορυφής.
Για την ECSA παραμένει ανησυχητική η κατάσταση στον Κόλπο της Γουινέας, καθώς οι πειρατικές επιθέσεις δεν έχουν περιοριστεί. Αυτή η πραγματικότητα υποχρέωσε την ECSA να απευθύνει έκκληση προς τις αφρικανικές αρχές για επείγουσες δράσεις, έτσι ώστε να διασφαλιστεί ότι οι ναυτικοί θα μπορούν να εργάζονται σε ένα ασφαλές περιβάλλον, χωρίς να τίθεται σε κίνδυνο η ίδια τους η ζωή.
Από την πλευρά του ο γενικός γραμματέας της ECSA Patrick Verhoeven εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι η «Χάρτα του Λομέ» μπορεί και πρέπει να διασφαλίσει ότι θα ληφθούν όλα εκείνα τα απαραίτητα μέτρα από τα αφρικανικά κράτη έτσι ώστε να «καταστούν πιο ασφαλείς οι θάλασσες και οι λιμένες» της περιοχής προς όφελος του εμπορίου.
Να σημειωθεί, τέλος, ότι οι εκπρόσωποι των αφρικανικών κρατών που συμμετείχαν στην έκτακτη σύνοδο κορυφής θεωρούν ότι η «Χάρτα του Λομέ» μπορεί να προσφέρει όχι μόνο προστασία στις αφρικανικές ακτές και θάλασσες, αλλά και την διαμόρφωση του κατάλληλου περιβάλλοντος για μία βιώσιμη γαλάζια οικονομία.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/RICARDO ALBERTO PEREZ IRUELA/SPANISH DEFENCE MINISTRY
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ