
Προκαταρκτική προσφορά για την εξαγορά στοιχείων του ενεργητικού της Hanjin τα οποία βρίσκονται στην Ασία και τις ΗΠΑ, φέρεται να εξετάζει η Hyundai Merchant Marine Co Ltd, ο μέχρι πρότινος κυριότερος ανταγωνιστής της Hanjin Shipping Co Ltd.
Η Hanjin, η πρώτη μεγάλη εταιρεία στο χώρο της ναυτιλίας που επλήγη από την παγκόσμια κρίση, απευθύνθηκε στις αγορές σε μία προσπάθεια ρευστοποίησης τμήματος των περιουσιακών της στοιχείων προκειμένου να συγκεντρώσει κεφάλαια για την αποπληρωμή μέρους των χρεών της. Τα περιουσιακά στοιχεία της εταιρείας αφορούν πέντε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, δέκα θυγατρικές επιχειρήσεις, ενώ εξετάζεται η δυνατότητα αξιοποίησης του ανθρώπινου δυναμικού αλλά και του δικτύου logistics της εταιρείας, μέσω της εκμίσθωσής τους σε τρίτους.
Πέραν του ενδιαφέροντος της Hyundai ωστόσο, δεν υπάρχει ξεκάθαρο ενδιαφέρον από άλλες εταιρείες, ενώ η διαδικασία υποβολής ενδιαφέροντος θα ολοκληρωθεί στις 28 Οκτωβρίου, με τις τελικές προσφορές να κατατίθενται στις 4 Νοεμβρίου.
Ωστόσο ερωτηματικά εγείρονται κυρίως ως προς το σκέλος του δικτύου logistics της εταιρείας καθώς πολλοί, μεταξύ των οποίων και ο κ. Rahul Kapoor, διευθυντής της Drewry Financial Research Services, αναρωτιούνται “γιατί μία εταιρεία να πληρώσει για ένα δίκτυο, η αξιοπιστία του οποίου έχει πληγεί ανεπανόρθωτα από την πτώχευση της Hanjin”. Ο ίδιος μάλιστα σημείωσε ότι το μόνο περιουσιακό στοιχεία που αξίζει να εξεταστεί είναι τα πέντε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ηλικίας 8-10 ετών της εταιρείας και χωρητικότητας 6.500 TEUs έκαστο, τα οποία αποτιμώνται μεταξύ 15-18 εκ. δολαρίων το καθένα.
Εξάλλου, νοτιοκορεάτικες πηγές ανέφεραν ότι οι ήδη υπάρχοντες φορτωτές δύσκολα θα έδειχναν ενδιαφέρον για το ανθρώπινο δυναμικό ή το δίκτυο logistics της Hanjin, καθώς διαθέτουν τα δικά τους, εκτός αν πρόκειται για μία νεοεισερχόμενη εταιρεία στον κλάδο.
Η όλη διαδικασία φυσικά δεν περιορίζεται αποκλειστικά σε ένα οικονομικό πλαίσιο αλλά έχει και ευρύτερες πολιτικές προεκτάσεις καθώς η νοτιοκορεατική κυβέρνηση παρακολουθεί με έντονο ενδιαφέρον τις διεργασίες μεταξύ Hyundai και Hanjin. Αν τελεσφορήσουν οι διαπραγματεύσεις, η Hyundai θα αναβαθμίσει το ρόλο της στο πεδίο της διεθνούς αγοράς με ότι αυτό συνεπάγεται και για τη χώρα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ