Όμηροι Σομαλών πειρατών: για 4,5 χρόνια τρώγαμε αρουραίους και πίναμε ελάχιστο νερό

Όμηροι Σομαλών πειρατών: για 4,5 χρόνια τρώγαμε αρουραίους και πίναμε ελάχιστο νερό

3836
Όμηροι Σομαλών πειρατών: για 4,5 χρόνια τρώγαμε αρουραίους και πίναμε ελάχιστο νερό

Μετά από σχεδόν τεσσερισήμισι χρόνια ομηρίας στα χέρια Σομαλών πειρατών, 26 ναυτικοί με καταγωγή από την Ασία απελευθερώθηκαν, όπως επιβεβαίωσε σήμερα Δευτέρα το υπουργείο Εξωτερικών της Κίνας και αφού πρώτα -σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες- κατεβλήθησαν λύτρα στους απαγωγείς τους.
Μάλιστα, εκπρόσωπος των πειρατών ενημέρωσε μέσω διαδικτύου ότι τα λύτρα που πληρώθηκαν ήταν $1,5 εκατ. Βέβαια, η πληροφορία μένει να επιβεβαιωθεί και επισήμως.
Οι 26 ναυτικοί με καταγωγή από το Βιετνάμ, την Ταϊβάν, την Καμπότζη, την Ινδονησία, την Κίνα και τις Φιλιππίνες ήταν το πλήρωμα του ταϊβανέζικης ιδιοκτησίας αλιευτικού σκάφους FV Naham 3, το οποίο κατέλαβαν Σομαλοί πειρατές το 2012 και ενώ αυτό έπλεε στην θαλάσσια περιοχή νότια από τις Σεϋχέλλες.
3
Συνολικά 29 ήταν οι ναυτικοί που απήχθησαν από τους Σομαλούς πειρατές, αλλά ένα μέλος του πληρώματος είχε χάσει την ζωή του κατά την διάρκεια της επίθεσης, ενώ δύο ακόμα μέλη του πληρώματος πέθαναν στους επόμενους μήνες λόγω ασθενειών.
Οι 26 ναυτικοί έφτασαν με ασφάλεια στο Ναϊρόμπι της Κένυας την Κυριακή και είναι καλά στην υγεία τους. Βέβαια, η ζωή τους κατά την διάρκεια της ομηρίας τους ήταν τραγική, όπως προκύπτει από τις ίδιες της μαρτυρίες τους, καθώς οι Σομαλοί πειρατές τους χορηγούσαν ελάχιστη ποσότητα πόσιμου νερού, ενώ για να μπορούν να ζήσουν ήταν υποχρεωμένοι να τρώνε ακόμα και αρουραίους.
Να σημειωθεί ότι στα ανοικτά των ακτών της Σομαλίας οι πειρατικές επιθέσεις έχουν μειωθεί δραστικά τα τελευταία χρόνια, κάτι που οφείλεται στις συνεχείς περιπολίες νατοϊκών πολεμικών πλοίων, καθώς και πλοίων του ΠΝ της Κίνα αλλά και της Ινδίας.

Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/LA(PHOT) DAVE JENKINS / BRITISH MINISTRY OF DEFENCE & EPA/DAI KUROKAWA

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.