
Μετά από σχεδόν τεσσερισήμισι χρόνια ομηρίας στα χέρια Σομαλών πειρατών, 26 ναυτικοί με καταγωγή από την Ασία απελευθερώθηκαν, όπως επιβεβαίωσε σήμερα Δευτέρα το υπουργείο Εξωτερικών της Κίνας και αφού πρώτα -σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες- κατεβλήθησαν λύτρα στους απαγωγείς τους.
Μάλιστα, εκπρόσωπος των πειρατών ενημέρωσε μέσω διαδικτύου ότι τα λύτρα που πληρώθηκαν ήταν $1,5 εκατ. Βέβαια, η πληροφορία μένει να επιβεβαιωθεί και επισήμως.
Οι 26 ναυτικοί με καταγωγή από το Βιετνάμ, την Ταϊβάν, την Καμπότζη, την Ινδονησία, την Κίνα και τις Φιλιππίνες ήταν το πλήρωμα του ταϊβανέζικης ιδιοκτησίας αλιευτικού σκάφους FV Naham 3, το οποίο κατέλαβαν Σομαλοί πειρατές το 2012 και ενώ αυτό έπλεε στην θαλάσσια περιοχή νότια από τις Σεϋχέλλες.
Συνολικά 29 ήταν οι ναυτικοί που απήχθησαν από τους Σομαλούς πειρατές, αλλά ένα μέλος του πληρώματος είχε χάσει την ζωή του κατά την διάρκεια της επίθεσης, ενώ δύο ακόμα μέλη του πληρώματος πέθαναν στους επόμενους μήνες λόγω ασθενειών.
Οι 26 ναυτικοί έφτασαν με ασφάλεια στο Ναϊρόμπι της Κένυας την Κυριακή και είναι καλά στην υγεία τους. Βέβαια, η ζωή τους κατά την διάρκεια της ομηρίας τους ήταν τραγική, όπως προκύπτει από τις ίδιες της μαρτυρίες τους, καθώς οι Σομαλοί πειρατές τους χορηγούσαν ελάχιστη ποσότητα πόσιμου νερού, ενώ για να μπορούν να ζήσουν ήταν υποχρεωμένοι να τρώνε ακόμα και αρουραίους.
Να σημειωθεί ότι στα ανοικτά των ακτών της Σομαλίας οι πειρατικές επιθέσεις έχουν μειωθεί δραστικά τα τελευταία χρόνια, κάτι που οφείλεται στις συνεχείς περιπολίες νατοϊκών πολεμικών πλοίων, καθώς και πλοίων του ΠΝ της Κίνα αλλά και της Ινδίας.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/LA(PHOT) DAVE JENKINS / BRITISH MINISTRY OF DEFENCE & EPA/DAI KUROKAWA
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ