
Με επίσημη ανακοίνωσή της η Ένωση Δανών Εφοπλιστών εκφράζει την ικανοποίησή της, μια και μετά από μήνες αβεβαιότητας η συμφωνία ελεύθερου εμπορίου ΕΕ-Καναδά έχει εισέλθει σε τροχιά υλοποίησης, με δεδομένο μάλιστα ότι το Συνταγματικό Δικαστήριο της Καρλσρούης έδωσε προ ολίγων ημερών το πράσινο φως στην γερμανική ομοσπονδιακή κυβέρνηση προκειμένου να υπογράψει, υπό προϋποθέσεις, την προσωρινή εφαρμογή της συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου ανάμεσα στην Ευρωπαϊκή Ένωση και τον Καναδά.
Η συμφωνία, γνωστή ως CETA, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να υπογραφεί στα τέλη του τρέχοντος μήνα, κατά τη Σύνοδο Κορυφής των δύο πλευρών στις Βρυξέλλες. Εν συνεχεία, θα πρέπει να λάβει και το πράσινο φως από όλα τα Κοινοβούλια των κρατών-μελών της ΕΕ.
Βέβαια, καθώς η διαδικασία της επικύρωσης της συμφωνίας από όλα τα ευρωπαϊκά Κοινοβούλια θα χρειαστεί αρκετό χρόνο, ενδέχεται αυτή να εφαρμοσθεί εν μέρει εφόσον βέβαια στη σχετική απόφαση της προσωρινής εφαρμογής της συναινέσει το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση της Ένωσης των Δανών Εφοπλιστών.
Για την τελευταία η εν λόγω συμφωνία κρίνεται ως ιδιαιτέρως σημαντική για τη ναυτιλία, ενώ θεωρείται ότι θα αποτελέσει την βάση και για τις μελοντικές Συμφωνίες Ελεύθερου Εμπορίου (ΣΕΕ) που θα διαπραγματευτεί και υπογράψει η ΕΕ, σε ό,τι αφορά τα θέματα που άπτονται της ναυτιλίας.
Σύμφωνα με τον διευθυντή Ευρωπαϊκών Υποθέσεων της Ένωσης των Δανών Εφοπλιστών, Simon Bergulf «η CETA συνιστά μία από τις καλύτερες συμφωνίες που έχει ποτέ διαπραγματευτεί η ΕΕ, και όχι μόνο σε ό,τι αφορά τα θέματα που άπτονται της ναυτιλίας. Μέσω της CETA η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει να καταδείξει ότι αντιστέκεται στις λαϊκίστικες φωνές που ενδημούν στους κόλπους της ΕΕ και ότι το ελεύθερο εμπόριο είναι σημαντικό για τη βιώσιμη ευρωπαϊκή ανάπτυξη».
Φωτό: shipowners.dk
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ