
Διεξήχθησαν οι εργασίες του Ναυτιλιακού Συνεδρίου Υψηλού Επιπέδου (Malta Maritime Summit) με θέμα το μέλλον της ναυτιλίας καθώς και τη διασφάλιση των καλύτερων συνθηκών που θα επιτρέψουν την επίτευξη αειφόρου ανάπτυξης.
Στην Υπουργική Στρογγυλή Τράπεζα παραβρέθηκαν ο Έλληνας υπουργός Ναυτιλίας, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Μάλτας, ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Κύπρου, ο Γενικός Γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (ICS), ο Γενικός Γραμματέας της Ένωσης Ευρωπαίων Εφοπλιστών (ECSA), ο Διευθυντής του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA), ο Γενικός Γραμματέας της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας των Ενώσεων Εργαζομένων στις Μεταφορές (ETF) και ο Matej Zakonjšek, επικεφαλής της ομάδας συμβούλων της Επιτρόπου Μεταφορών της Ε.Ε. Violeta Bulc.
Ο Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ στην ομιλία του τόνισε τη σημασία ισότιμης εφαρμογής των διεθνών κανόνων, που θα διαμορφώσει ένα περιβάλλον με ίσους όρους ανταγωνισμού στη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Ο Έλληνας υπουργός Ναυτιλίας αναφέρθηκε στην Ευρωπαϊκή Στρατηγική για τις Θαλάσσιες Μεταφορές υπό το πρίσμα της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, στην αναγνώριση του ρυθμιστικού ρόλου του ΙΜΟ αλλά και στις προκλήσεις εφαρμογής της νομοθεσίας, που αφορούν μεταξύ άλλων την προστασία του περιβάλλοντος, τη διαχείριση του θαλασσίου έρματος και τις αέριες εκπομπές, τις προτεραιότητες νομοθέτησης για το ναυτιλιακό τομέα στο πλαίσιο της ΕΕ και την υποστήριξη της κυρωτικής διαδικασίας Διεθνών Οργάνων του ΙΜΟ.
Παράλληλα με το Ναυτιλιακό Συνέδριο Υψηλού Επιπέδου πραγματοποιήθηκε στη Μάλτα και η 4η Τριμερής Ναυτιλιακή Συνάντηση Ελλάδας-Κύπρου-Μάλτας, με κύρια θεματικά αντικείμενα την περιβαλλοντική βιωσιμότητα και τη συνεισφορά της ναυτιλίας στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, την ψηφιοποίηση και απλοποίηση των ναυτιλιακών διαδικασιών, την κοινωνική διάσταση της ναυτιλίας, την αποτελεσματική εφαρμογή των Διεθνών Συμβάσεων, την παρουσίαση των ναυτιλιακών προτεραιοτήτων της Προεδρίας της Μάλτας στο Συμβούλιο της Ε.Ε., την ενδιάμεση αναθεώρηση της Ευρ. Πολιτικής για τον Τομέα Θαλασσίων Μεταφορών μέχρι το 2018 και την προοπτική της μέχρι το 2020.\
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ