
Η Νορβηγική κυβέρνηση δημιούργησε την πρώτη περιοχή δοκιμής για μη επανδρωμένα πλοία -drone ships- στον κόσμο, ένδειξη ότι η κίνηση της βιομηχανίας προς την αυτόνομη ναυτιλία μπορεί να γίνει πραγματικότητα.
Η περιοχή δοκιμής βρίσκεται στο Trondheim, το οποίο βρίσκεται στο δυτικό-κεντρικό τμήμα της χώρας κατά μήκος της Νορβηγικής Θάλασσας. Η συμφωνία που καθορίζει το χώρο δοκιμής, υπεγράφη την περασμένη εβδομάδα από την Norwegian Maritime Authority και τη Norwegian Coastal Administration. Σε αυτή την πρωτοβουλία συμμετέχει επίσης και το Norwegian University of Science and Technology (NTNU), το Kongsberg Seatex,το Kongsberg Maritime, η Marintek και η Maritime Robotics.
Μετά την υπογραφή της συμφωνίας που ολοκληρώθηκε την περασμένη εβδομάδα, το NTNU και το Sintef, ο μεγαλύτερος ανεξάρτητος ερευνητικός οργανισμός στη Σκανδιναβία, θα αρχίσουν να χρησιμοποιούν την περιοχή για δοκιμές.
“Υπάρχουν πολλά συναρπαστικά πράγματα που συμβαίνουν στον τομέα της ναυτιλίας στις μέρες μας, τόσο στην αυτονομία όσο και στις νέες, φιλικές προς το περιβάλλον, λύσεις», είπε ο Olav Akselsen, Γενικός Διευθυντής Ναυτιλίας και Πλοήγησης.
Επιπλέον τόνισε πώς: «Η νορβηγική Ναυτιλιακή Αρχή είναι ένας σημαντικός εταίρος για όσους ασχολούνται με την καινοτομία. Θέλουμε να συνεργαστούμε με τη βιομηχανία έτσι ώστε να μπορούμε να ηγηθούμε στην ανάπτυξη των κανόνων και κανονισμών που θα λαμβάνονται υπόψη στις νέες τεχνικές λύσεις.”
Μέχρι στιγμής την ηγεσία στην προσπάθεια ώθησης της ναυτιλίας προς την ανάπτυξη των λεγόμενων μη επανδρωμένων πλοίων-drone ships- έχει η Rolls-Royce, παγκόσμια εταιρεία παροχής συστημάτων ισχύος, μαζί με τη φινλανδική κυβέρνηση. Στο πλαίσιο μάλιστα των προσπαθειών της, η Rolls Royce ηγείται του έργου «Advanced Autonomous Waterborne Applications», ένα καινοτόμο πρόγραμμα, το οποίο θα μπορούσε να ανοίξει το δρόμο για τα αυτόνομα, μη επανδρωμένα πλοία στο -όχι και τόσο- μακρινό μέλλον.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ