
Πραγματοποιήθηκε ανεπίσημη τριμερής συνάντηση μεταξύ της Ships and Maritime Equipment Association, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και 19 κρατών – μελών της Ε.Ε. με θέμα τα εμπόδια που εμφανίζονται στις εμπορικές συναλλαγές και τις στρεβλώσεις που παρουσιάζει ο ανταγωνισμός σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο.
Στη συνάντηση αναδείχθηκε για μία ακόμη φορά η σημασία της ναυτιλίας και των συνδεδεμένων με αυτήν κλάδων οι οποίοι αποτελούν μία σημαντική οικονομική δραστηριότητα για πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Για παράδειγμα, στην Ευρώπη, και σύμφωνα με στοιχεία που παρέθεσε ο Γενικός Γραμματέας της SEA, Christophe Tytgat, ο κύκλος εργασιών της κατασκευής πλοίων και της ναυτιλιακής αγοράς εφοδιασμού, ανέρχεται στα 91 δις ευρώ εκ των οποίων, τα 2/3 οφείλονται στη ναυτιλιακή αγορά εφοδιασμού. Παράλληλα, χάρη σ’ αυτόν τον κύκλο εργασιών, έχουν δημιουργηθεί παραπάνω από 900 χιλιάδες άμεσες ή έμμεσες θέσεις εργασίας.
Παρ’ όλα αυτά, παρατηρείται μια ανεπάρκεια όσον αφορά την αποτελεσματικότητα των κανόνων για τις εμπορικές συναλλαγές κάτι που καθιστά το ναυτιλιακό κλάδο ευάλωτο σε έξωθεν παρεμβάσεις. Πιο συγκεκριμένα, από τότε που η ευρωπαϊκή πολιτική σταμάτησε να ευνοεί το καθεστώς των επιδοτήσεων, χώρες άλλων ηπείρων όπως τη Ασίας που θέτει εμπορικά εμπόδια ή οι ΗΠΑ και η Βραζιλία που ευνοούν ένα καθεστώς προστατευτισμού, νοθεύουν τον ανταγωνισμό, σύμφωνα με τον Reinhart Luken, διευθύνοντα σύμβουλο της SEA, καθώς οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις του κλάδου δεν λειτουργούν σε ένα προστατευτικό περιβάλλον. Το ενθαρρυντικό ωστόσο σε όλο αυτό είναι ότι με την ειδίκευση και την επικέντρωση στην καινοτομία που επιδεικνύεται, η Ευρώπη κατέχει τα πρωτεία σε κατηγορίες πλοίων όπως τα επιβατικά πλοία.
Σύμφωνα πάντως με τον κ. Tytgat, η πρωτοκαθεδρία στην αξιοποίηση των υψηλών τεχνολογιών δεν αρκεί προκειμένου να φέρει την κατάσταση στην αγορά σε μια ισορροπία. Κατά τον ίδιο, οι Ευρωπαίοι νομοθέτες πρέπει να ενδιαφερθούν περισσότερο για τις όποιες στρεβλώσεις έχουν δημιουργηθεί και να επανακαθοριστούν ορισμένα πράγματα. Την ίδια άποψη εξάλλου φαίνεται να έχει και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προκρίνοντας ως μια ενδεικτική λύση το καθεστώς των Free Trade Agreements.
Φωτό: www.germandrydocks-magazine.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα προϊόντα που εισάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στις ΗΠΑ θα επιβάλλεται δασμός 30% από την 1η Αυγούστου, ανέφερε ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ…
Συνέχεια στο μπαράζ των διεθνών συμφωνιών με επίκεντρο τις προμήθειες υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) έδωσαν πρόσφατα Petronas και Venture Global. Συγκεκριμένα, η Petronas, μέσω…
Με μια φαντασμαγορική τελετή, η Royal Caribbean καλωσόρισε πρόσφατα το νεότευκτο «Star of the Seas» στον στόλο της. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το «Star…
Περιορισμένες ήταν οι πρόσφατες μεταβολές στη ναυλαγορά των LNG carriers, με τις προκλήσεις να επιμένουν. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Οι εξελίξεις στον χάρτη του παγκόσμιου εμπορίου κατά τη διάρκεια του α΄ εξαμήνου του 2025 βρίσκονται στο επίκεντρο της πρόσφατης έκθεσης «Global Trade Update»…
Συνέντευξη του Αρχηγού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Αντιναυάρχου Λ.Σ. Τρύφωνα Κοντιζά
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ