
Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο Αναπληρωτής Πρωθυπουργός της Ρωσίας, Arkady Dvorkovich, η Ρωσία ενδιαφέρεται για κοινοπραξίες και ανταλλαγή τεχνογνωσίας με την Ελλάδα. “Ενδιαφερόμαστε να να οργανώσουμε κοινοπραξίες, να επεκτείνουμε επενδύσεις και να μεταφέρουμε τεχνογνωσία”, υπογράμμισε ο κ. Dvorkovich.
“Αν πρόκειται να μιλήσουμε για μεγάλα σχέδια, θα πρέπει να επικεντρωθούμε στον ενεργειακό τομέα” σημείωσε τονίζοντας ότι “η Ελλάδα θέλει να είναι ένας δυνατός εταίρος για την Ευρώπη και ειδικότερα σε ότι αφορά τον τομέα του φυσικού αερίου. Σήμερα μπορούμε να πούμε ότι η αποκατάσταση της συνεργασίας μας με τους Τούρκους εταίρους, μας επιτρέπει να αναπτύξουμε το νότιο τμήμα του Τουρκικού Stream όπου μια γραμμή μπορεί να περάσει από την Τουρκία στην Ελλάδα και μέσω της Ελλάδας να προωθηθεί σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες” κατέληξε ο Αναπληρωτής Πρωθυπουργός της Ρωσίας.
Ειδικότερα η Ρωσία παρουσίασε σχέδια ώστε να κατασκευάσει τον αγωγό Turkish Stream αντί του South Stream τον Δεκέμβρη του 2014. Το θαλάσσιο τμήμα του Turkish Stream θα αποτελείται από 4 γραμμές, καθεμία χωρητικότητας 15,75 δισ. κυβικών μέτρων. Ο αγωγός θα ακολουθεί σε 600 χλμ. την όδευση του South Stream ενώ 250 χιλ. θα αφορούν τη νέα όδευση στο ευρωπαϊκό τμήμα της Τουρκίας. Το συνολικό κόστος του σχεδίου εκτιμάται στα 11,4 δις ευρώ και το κόστος της πρώτης γραμμής υπολογίζεται στα 4,3 δις ευρώ.
Σύμφωνα με εκτιμησεις το παρεχόμενο αέριο μέσω της πρώτης γραμμής θα μπορεί να καλύπτει τις ολοένα και περισσότερο αυξανόμενες ανάγκες της τουρκικής αγοράς.
Την 1η Δεκέμβρη του 2014, η Gazprom και η τουρκική Botas υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας ως προς την κατασκευή του Turkish Stream με χωρητικότητα. Το 2015, ο Ρώσος υπουργός ενέργειας, Alexander Novak, δήλωσε ότι στο πρώτο στάδιο κατασκευής θα υλοποιηθούν οι δύο γραμμές του αγωγού, με την πρώτη να είναι έτοιμη προς τα τέλη του 2019.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ