
Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο Αναπληρωτής Πρωθυπουργός της Ρωσίας, Arkady Dvorkovich, η Ρωσία ενδιαφέρεται για κοινοπραξίες και ανταλλαγή τεχνογνωσίας με την Ελλάδα. “Ενδιαφερόμαστε να να οργανώσουμε κοινοπραξίες, να επεκτείνουμε επενδύσεις και να μεταφέρουμε τεχνογνωσία”, υπογράμμισε ο κ. Dvorkovich.
“Αν πρόκειται να μιλήσουμε για μεγάλα σχέδια, θα πρέπει να επικεντρωθούμε στον ενεργειακό τομέα” σημείωσε τονίζοντας ότι “η Ελλάδα θέλει να είναι ένας δυνατός εταίρος για την Ευρώπη και ειδικότερα σε ότι αφορά τον τομέα του φυσικού αερίου. Σήμερα μπορούμε να πούμε ότι η αποκατάσταση της συνεργασίας μας με τους Τούρκους εταίρους, μας επιτρέπει να αναπτύξουμε το νότιο τμήμα του Τουρκικού Stream όπου μια γραμμή μπορεί να περάσει από την Τουρκία στην Ελλάδα και μέσω της Ελλάδας να προωθηθεί σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες” κατέληξε ο Αναπληρωτής Πρωθυπουργός της Ρωσίας.
Ειδικότερα η Ρωσία παρουσίασε σχέδια ώστε να κατασκευάσει τον αγωγό Turkish Stream αντί του South Stream τον Δεκέμβρη του 2014. Το θαλάσσιο τμήμα του Turkish Stream θα αποτελείται από 4 γραμμές, καθεμία χωρητικότητας 15,75 δισ. κυβικών μέτρων. Ο αγωγός θα ακολουθεί σε 600 χλμ. την όδευση του South Stream ενώ 250 χιλ. θα αφορούν τη νέα όδευση στο ευρωπαϊκό τμήμα της Τουρκίας. Το συνολικό κόστος του σχεδίου εκτιμάται στα 11,4 δις ευρώ και το κόστος της πρώτης γραμμής υπολογίζεται στα 4,3 δις ευρώ.
Σύμφωνα με εκτιμησεις το παρεχόμενο αέριο μέσω της πρώτης γραμμής θα μπορεί να καλύπτει τις ολοένα και περισσότερο αυξανόμενες ανάγκες της τουρκικής αγοράς.
Την 1η Δεκέμβρη του 2014, η Gazprom και η τουρκική Botas υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας ως προς την κατασκευή του Turkish Stream με χωρητικότητα. Το 2015, ο Ρώσος υπουργός ενέργειας, Alexander Novak, δήλωσε ότι στο πρώτο στάδιο κατασκευής θα υλοποιηθούν οι δύο γραμμές του αγωγού, με την πρώτη να είναι έτοιμη προς τα τέλη του 2019.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου σε λιμάνι της ουκρανικής επαρχίας της Οδησσού υπέστη ζημιές και τυλίχθηκε στις φλόγες μετά από ρωσική επίθεση που σημειώθηκε…

O Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είχε σήμερα, Παρασκευή, συνάντηση με τον Ρώσο ομόλογό του Βλαντίμιρ Πούτιν στην πρωτεύουσα Ασκαμπάτ του Τουρκμενιτστάν στο περιθώριο…

Τη χρηματοδότηση της προμήθειας και εγκατάστασης του νέου συστήματος γεωεντοπισμού για όλες τις σιδηροδρομικές αμαξοστοιχίες αναλαμβάνει η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών. Σύμφωνα με ανακοίνωση του…

Αλλαγές στην ηγεσία του φορέα εκπροσώπησης των Ευρωπαίων Εφοπλιστών, της ECSA θα υπάρξουν από την 1η Ιανουαρίου 2026, με έντονο το ελληνικό «χρώμα». Συγκεκριμένα,…

Σε μία από τις σημαντικότερες κινήσεις εξωστρέφειας στην ιστορία της, η Sembcorp ανακοίνωσε την εξαγορά της αυστραλιανής Alinta Energy έναντι Enterprise $4,32 δισ., σύμφωνα…

Η ταχεία πρόοδος των ψηφιακών τεχνολογιών και της τηλεμετρίας εισάγει μια νέα εποχή για την κλάση πλοίων, ανοίγοντας τον δρόμο για πιο ασφαλείς, «έξυπνες»…

Ξεκινούν οι πληρωμές του Μεταφορικού Ισοδύναμου, συνολικού ύψους 22.160.000 ευρώ, για κατοίκους και επιχειρήσεις νησιών, μετά την ολοκλήρωση των προβλεπόμενων ελέγχων και την εκκαθάριση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ