
Η Abu Dhabi Ports ανακήρυξε την Cosco Shipping ως τον προτιμητέο επενδυτή για την σύμβαση παραχώρησης με σκοπό την λειτουργία του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων ΙΙ του λιμένα Khalifa για 35 χρόνια.
Η συμφωνία προβλέπει ότι η COSCO Shipping θα ξεκινήσει να λειτουργεί τον τερματικό σταθμό το πρώτο εξάμηνο του 2018 με την αρχική επένδυση να περιλαμβάνει την κατασκευή κρηπιδωμάτων συνολικού μήκους 800 μέτρων. Έως το 2020 η COSCO θα κατασκευάσει πρόσθετα κρηπιδώματα συνολικού μήκους 500 μέτρων, ενώ το σύνολο της επένδυσης θα αγγίξει τα $400 εκ. Συνολικά ο τερματικός σταθμός θα έχει έκταση 70 εκταρίων και θα διαθέτει τρεις θέσεις εξυπηρέτησης πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Το συνολικό τίμημα της συμφωνίας ανέρχεται σε $738 εκ. ενώ ο νέος τερματικός θα έχει ετήσια δυναμικότητα 2,4 εκ. TEU, ανεβάζοντας τη συνολική δυναμικότητα του λιμένα στα 4,9 εκ. TEU. Η συμφωνία τέλος περιλαμβάνει και τη δυνατότητα κατασκευής ακόμα 600 μέτρων κρηπιδωμάτων όταν αυτό απαιτηθεί από την πορεία της ζήτησης.
Η Cosco θα δημιουργήσει μία θυγατρική εταιρεία η οποία θα αναλάβει την διαχείριση του τερματικού σταθμού η οποία θα ονομαστεί Cosco Shipping Ports Ltd-Abu Dhabi, στην οποία θα συμμετέχει και η Abu Dhabi Ports ένα μικρό ποσοστό μετοχών. Να σημειωθεί ότι η Cosco διαθέτει ένα δίκτυο 46 τερματικών σταθμών με 196 θέσεις εξυπηρέτησεις πλοίων στην Κίνα, το Χονγκ Κονγκ, την Ταϊβάν, την Νότια Κοέα, την Σιγκαπούρη, την Ελλάδα, την Τουρκία, την Αίγυπτο, το Βέλγιο και τις Η.Π.Α.
Αναμφισβήτητα η νέα αυτή επένδυση της Cosco αποτελεί τμήμα του νέου θαλάσσιου δρόμου του μεταξιού που έχει θέσει σε εφαρμογή η Κίνα προκειμένου να δημιουργήσει τις απαραίτητες υποδομές και συνθήκες για την καλύτερη εξυπηρέτηση των εμπορευματικών της ροών. Στο θαλάσσιο δρόμο του μεταξιού να σημειωθεί ότι συμπεριλαμβάνεται και ο Πειραιάς ως η κύρια πύλη της COSCO στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για μια ιστορικής σημασίας MEPC στον ΙΜΟ, ιδιαίτερα στην περίπτωση που το Net Zero Framework υιοθετηθεί από τα κράτη μέλη, έκανε λόγο ο κ.…
Από το Λιμεναρχείο Κορίνθου ανακοινώθηκε η διακοπή της ναυσιπλοΐας στη Διώρυγα της Κορίνθου από σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 και μέχρι νεωτέρας, λόγω προγραμματισμένων…
Αν και οι διπλωματικές σχέσεις Ουάσιγκτον-Καράκας παραμένουν τεταμένες, οι εταιρείες ενέργειας που έχουν αφήσει «ανοιχτές υποθέσεις» στη Βενεζουέλα φιλοδοξούν ότι σύντομα θα εξαιρεθούν από…
Έντονη ήταν η παρουσία των Ελλήνων πλοιοκτητών για ακόμη μία εβδομάδα στην αγορά των νεότευκτων, με τα δεξαμενόπλοια να έχουν την τιμητική τους. Συγκεκριμένα,…
Το 2025 δεν έχει εξελιχθεί ιδανικά για τις αποστολές σιτηρών ‒κυρίως για το σιτάρι‒, με τη συνολική μείωση των αγαθών να ξεπερνά το 10%.…
Εν αναμονή της εφαρμογής των λιμενικών τελών των ΗΠΑ στα πλοία που συνδέονται με την Κίνα, το Γραφείο του Εμπορικού Αντιπροσώπου των Ηνωμένων Πολιτειών…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει το πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation, με την ελληνόκτητη εταιρεία να γνωστοποιεί πρόσφατα την παραλαβή ενός…
Εν μέσω συνεχιζόμενων εμπορικών αναταραχών και αβεβαιότητας γύρω από τη δασμολογική πολιτική του Αμερικανού Προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ, οι εισαγωγές εμπορευματοκιβωτίων των ΗΠΑ «ασθμαίνουν». Συγκεκριμένα,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ