
Πριν λίγες εβδομάδες τα «Ναυτικά Χρονικά» έλαβαν αρκετά μηνύματα από τελειόφοιτους σπουδαστές της ΑΕΝ Ηπείρου στην Πρέβεζα. Οι καταγγελίες αφορούσαν την άρνηση των διοικητικά υπευθύνων της Σχολής να ολοκληρώσουν τις διαδικασίες αποφοίτησης σημαντικής μερίδας σπουδαστών εξαιτίας γραφειοκρατικών σκοπέλων. Πιο συγκεκριμένα υπήρχε πρόβλημα στην υπογραφή των πτυχίων σπουδαστών της συγκεκριμένης Ακαδημίας.
Τα «Ναυτικά Χρονικά» δεν ανέλαβαν ποτέ και δεν πρόκειται να αναλάβουν το ρόλο του εισαγγελέα και του δημόσιου κατήγορου. Οφείλουν, όμως, να καταγράψουν την αγανάκτηση των σπουδαστών και φοιτητών για τη συνολική κατάσταση της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης. Αν και η Διεύθυνση Ναυτικής Εκπαίδευσης αλλά και η πολιτική ηγεσία στην Ακτή Βασιλειάδη γνωρίζουμε πολύ καλά ότι προσπαθούν με κάθε τρόπο να επιλύσουν το θέμα «ομηρίας» των σπουδαστών –χωρίς μάλιστα να είναι υπαίτιοι- σκαλώνει στα χρόνια προβλήματα, που αγκυλώνουν το όλο σύστημα που διέπει στις σχολές. Ενδεικτικά αναφέρουμε την έλλειψη καθηγητών και ναυτοδιδασκάλων. Αυτή η πλημμελής διοίκηση συνοψίζεται στη σημερινή εικόνα.
Η πρόσφατη, μάλιστα, επιστολή που λάβαμε με την κραυγή αγωνίας μιας μητέρας σπουδαστή στη συγκεκριμένη Σχολή αποτυπώνει τα προλεγόμενά μας. Στην επιστολή της αναφέρει μεταξύ άλλων: «Βρισκόμαστε σε απόγνωση σπουδαστές και γονείς. Σας ευχαριστώ πολύ για το ενδιαφέρον!!!! Δεν φαντάζεστε τι είναι να βρίσκω ανταπόκριση όταν όλοι αδιαφορούν και οι μήνες περνάν».
Σπουδαστές της ΑΕΝ Ηπείρου επισκέφτηκαν τα ανώτατα κλιμάκια του υπουργείου Ναυτιλίας και λάβανε τη διαβεβαίωση ότι θα δοθεί άμεσα λύση στο πρόβλημά τους. Αλλά αυτή η κατάσταση θα δημιουργηθεί εκ νέου. Αν όχι στην ίδια Σχολή, σε κάποια άλλη. Το ίδιο «πρόβλημα» θα επαναληφθεί αν δεν επανεξεταστεί ο τρόπος διοίκησης των Ακαδημιών.
Δεν χρειάζονται συθέμελες αλλαγές ούτε «καινοτόμες» τροποποιήσεις. Χρειάζεται οι γνωστές παθογένειες που έχουν αναλυθεί, μελετηθεί και επισημανθεί από τους θεσμικούς εκπροσώπους του εφοπλισμού – που, ας μην το λησμονούμε, χρηματοδοτεί και το Κεφάλαιο Ναυτικής Εκπαίδευσης – και της ναυτεργασίας να ληφθούν σοβαρά υπόψη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντοναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα επιβάλλουν «πολύ αυστηρούς δασμού» στην Ρωσία σε 50 ημέρες εάν δεν υπάρξει…
Σκάφος της Frontex βυθίστηκε στη θαλάσσια περιοχή Βορειοδυτικά της Λέσβου μετά από πρόσκρουση σε ξέρα. Οι έξι επιβαίνοντες παρελήφθησαν καλά στην υγεία τους από…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Η τιμή του Βitcoin ξεπέρασε το επίπεδο των $123.000 για πρώτη φορά σήμερα, Δευτέρα 14 Ιουλίου, σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για το κορυφαίο κρυπτονόμισμα παγκοσμίως.…
Η αξιοποίηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στη ναυτιλία δεν είναι νέα πρακτική, ωστόσο το «Blue Marlin» γίνεται το πρώτο πλοίο εσωτερικής ναυσιπλοΐας παγκοσμίως που αξιοποιεί ηλιακή…
Οι πλωτές ανεμογεννήτριες παρέχουντι μεγαλύτερη ευελιξία χωροθέτησης, μειωμένες οπτικές επιπτώσεις για παράκτιες κοινότητες και τη δυνατότητα για εγκατάσταση μονάδων μεγάλης ισχύος. Στο πλαίσιο αυτό,…
Με ανησυχητικούς ρυθμούς αυξήθηκαν τα περιστατικά πειρατικών επιθέσεων σε εμπορικά πλοία το α΄ εξάμηνο του 2025, σύμφωνα με δεδομένα της ReCAAP. Η αύξηση ανήλθε…
Η ναυλαγορά τακτικών γραμμών εμφανίζει έντονες αυξομειώσεις τις πρώτες ημέρες του Ιουλίου, βάσει δεδομένων της Xeneta. Με την προσφορά να υπερβαίνει τις απαιτήσεις της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ