Οι κρυφές ελπίδες της Liner ναυτιλίας

Οι κρυφές ελπίδες της Liner ναυτιλίας

196
Οι κρυφές ελπίδες της Liner ναυτιλίας

Σε έκθεση της Drewry Maritime Research, η οποία δημοσιεύτηκε προσφάτως, γίνεται λόγος στο εμπόριο προϊόντων με την χρήση πλοίων-ψυγείων, το οποίο έχει πληγεί σε ότι αφορά την κερδοφορία του όπως άλλωστε και όλοι οι υπόλοιποι κλάδοι της ναυτιλίας. Παρά όμως τις δύσκολες συνθήκες, η έκθεση προβλέπει ότι η ετήσια διακίνηση προϊόντων που χρήζουν μεταφοράς σε περιβάλλον ψύξης θα ανέλθει στα 120.000.000 τόνους το 2020, κάτι που μεταφράζεται σε μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 2,5%, δημιουργώντας αισιοδοξία σχετικά με την πορεία της συγκεκριμένης αγοράς.
«Οι ναύλοι για τα πλοία ψυγεία δεν ήταν οι καλύτεροι δυνατοί κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους» δήλωσε ο κ.Kevin Harding που επιμελήθηκε την έκθεση. Ο ίδιος σημείωσε ότι «η Drewry εκτιμά ότι ο το σύνολο της αγοράς των εμπορευματοκιβωτίων πραγματοποίησε κέρδη ύψους $4 δις το 2015, αλλά με το πέρασμα του χρόνου η δυναμική χάθηκε και η ζήτηση μειώθηκε. Με τη σειρά τους οι συνθήκες αυτές είχαν επίπτωση στους ναύλους των πλοίων-ψυγείων καθώς οι εταιρείες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κυνηγούσαν κάθε διαθέσιμο δολάριο στην αγορά. Ως εκ τούτου η αγορά των πλοίων-ψυγείων υπέστη καθίζηση με τους ναύλους να κυμαίνονται σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα».
Σύμφωνα με την Drewry η προβλεπόμενη αύξηση στη διακίνηση κατεψυγμένων-ψυχόμενων προϊόντων, ενδέχεται να έχει θετική επίπτωση και στην Liner ναυτιλία καθώς ορισμένες εταιρείες όπως η CMA-CGM έχουν ανακοινώσει ότι θα δώσουν στρατηγική έμφαση στα εμπορευματοκιβώτια-ψυγεία προκειμένου να αυξήσουν τα έσοδά τους ανά TEU. Αυτός είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους η Drewry προβλέπει ότι μεγάλο ποσοστό της εκτιμώμενης ανάπτυξης της αγοράς θα απορροφηθεί από την liner ναυτιλία.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.