Ψηφιοποίηση, προστασία περιβάλλοντος και χρηματοδότηση οι τρεις προκλήσεις των πλοιοκτητών

Ψηφιοποίηση, προστασία περιβάλλοντος και χρηματοδότηση οι τρεις προκλήσεις των πλοιοκτητών

200
Ψηφιοποίηση, προστασία περιβάλλοντος και χρηματοδότηση οι τρεις προκλήσεις των πλοιοκτητών

Έπεσε την Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου η αυλαία της Διεθνούς Έκθεσης «SMM HAMBURG 2016», που αποτελεί τη σημαντικότερη έκθεση στον χώρο της ναυτιλιακής βιομηχανίας και του ναυτιλιακού βιομηχανικού εξοπλισμού στην Ευρώπη. Στο πλαίσιο της έκθεσης ο Πρόεδρος της Ένωσης των Γερμανών Εφοπλιστών (VDR), Alfred Hartmann, παραχώρησε συνέντευξη, όπου και τόνισε ότι «οι τρεις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα η ναυτιλιακή βιομηχανία είναι η ψηφιοποίηση, η προστασία του περιβάλλοντος και η χρηματοδότηση».
Σύμφωνα με τον Πρόεδρο του VDR μόνον όσες ναυτιλιακές εταιρείες κατορθώσουν να ανταποκριθούν άμεσα και επιτυχώς σε αυτές τις τρεις προκλήσεις θα μπορούν να καταστούν ανταγωνιστικές στο δύσκολο περιβάλλον της αγοράς.
Συγκεκριμένα, ο κ. Hartmann τόνισε ότι όλο και περισσότερες ναυτιλιακές εταιρείες βασίζονται στη σταθερή ανταλλαγή δεδομένων μεταξύ των πλοίων τους και των γραφείων τους στη στεριά, ενώ μετά από έρευνα του VDR μεταξύ των εταιρειών-μελών τους, σχεδόν στα δύο τρίτα εξ αυτών υπάρχει ο κατάλληλος εξοπλισμός που επιτρέπει πρόσβαση στο διαδίκτυο και ανταλλαγή πληροφοριών με τη στεριά. Στόχος παραμένει η επίτευξη του «Big Data», που θα επιτρέψει τη μεταφορά και ανάλυση μεγάλου όγκου ψηφιακών δεδομένων, λαμβάνοντας πάντα τα απαραίτητα μέτρα για αποφυγή «κυβερνοεπιθέσεων». Η εν λόγω εξέλιξη, κατά τον κ. Hartmann, θα επιτρέψει στα πλοία να λειτουργήσουν όχι μόνον με καλύτερους όρους ασφάλειας αλλά και πολύ πιο οικονομικά.
Έμφαση ο πρόεδρος του VDR έδωσε και στην ανάγκη ενίσχυσης της δια θαλάσσης μεταφοράς των εμπορευμάτων, με παράλληλη μείωση της χρήσης των οδικών μεταφορών, καθώς η έκλυση διοξειδίου του θείου είναι σημαντικά χαμηλότερη στη ναυτιλία, λόγω των σύγχρονων τεχνολογιών περιορισμού των αερίων ρύπων που χρησιμοποιούνται στα εμπορικά πλοία.
Τέλος, ο κ. Hartmann αναφέρθηκε και στο ζήτημα της χρηματοδότησης, τονίζοντας ότι οι γερμανικές τράπεζες πρέπει να βοηθήσουν τη ναυτιλία της χώρας, καθώς η ψηφιακή καινοτομία αλλά και η εφαρμογή τεχνολογιών προστασίας του περιβάλλοντος απαιτούν σημαντικά κεφάλαια. Μάλιστα, τόνισε ότι «οι περισσότερες γερμανικές ναυτιλιακές εταιρείες είναι επιχειρήσεις μικρού και μεσαίου μεγέθους που εκτελούν μερικές φορές σημαντικές επενδύσεις προκειμένου να ανταποκριθούν στους αυστηρούς διεθνείς κανονισμούς για το περιβάλλον αλλά και για να μπορέσουν να επιβιώσουν εν μέσω ενός εντεινόμενου διεθνούς ανταγωνισμού». Και σε περίπτωση που η τραπεζική αγορά της Γερμανίας δε συνδράμει τους πλοιοκτήτες της χώρας, τότε άλλη επιλογή δεν υπάρχει από το «να στραφούν οι τελευταίοι προς τα χρηματοπιστωτικά κέντρα της Νέας Υόρκης και του Όσλο ή και προς τις κινεζικές τράπεζες».

Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/DANIEL BOCKWOLDT

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.