
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Αύξηση του αγοραστικού ενδιαφέροντος έχει αρχίσει και διαφαίνεται στον ορίζοντα, τόσο από τους Cash Buyers αλλά και από τους End Buyers καθώς βρισκόμαστε στο τέλος των μουσώνων και τα διαλυτήρια έχουν αρχίσει και παρουσιάζουν πτώση-μείωση των αποθεμάτων τους. Ταυτόχρονα, η βελτίωση των θεμελιωδών, όπως οι νομισματικές ισοτιμίες και οι εγχώριες τιμές του σιδήρου, σε συνδυασμό με τις επερχόμενες αργίες του Diwali στην Ινδία και Eid στο Πακιστάν/Μπαγκλαντές, έχουν επιδράσει θετικά στην παρούσα φάση στην αύξηση του αγοραστικού ενδιαφέροντος.
Στην Ινδία, οι End Buyers, βλέποντας ότι οι τιμές που προσέφεραν το προηγούμενο διάστημα δεν ήταν ανταγωνιστικές και δεδομένου της βελτίωσης των τιμών του εγχώριου σιδήρου και της ισοτιμίας της ρουπίας, προχώρησαν σε αύξηση των προσφερόμενων τιμών σηματοδοτώντας με αυτόν τον τρόπο την επιστροφή τους στην αγορά.
Το Μπαγκλαντές την προηγούμενη εβδομάδα ήταν αυτό που τράβηξε την αγορά προς τα πάνω, προσφέροντας και κλείνοντας σε αρκετά ικανοποιητικές τιμές αρκετά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου και όπως όλα δείχνουν θα συνεχίσει με αυτή τη διάθεση και το επόμενο διάστημα.
Το Πακιστάν, βλέποντας να έχει χάσει αρκετά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου μεγαλύτερου τονάζ, κυρίως από το Μπαγκλαντές, αναγκάστηκε να αυξήσει τις προσφερόμενες τιμές, αλλά το πρόβλημα είναι ότι ακόμη δεν έχει αποσαφηνιστεί το ποια θα είναι η επιβάρυνση από την κατάθεση του προϋπολογισμού και την επιβολή των νέων φόρων.
Η Κίνα, συνεχίζει να απέχει από την αγορά, καθώς μέχρι το τέλος του 2017 θα υφίσταται το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 770,486 DWT περίπου, εκ των οποίων το 68% (520,505 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 32% (249,981 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 265 – $ 290 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 270 – $ 295 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 275 – $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 200 – $ 210 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε πλήρη επαναφορά της λειτουργίας του λιμανιού της Ραφήνας προχώρησαν οι αρχές, καθώς σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας, οι κατάπλοι των επιβατηγών-οχηματαγωγών…
Η πυρκαγιά που μαίνεται αυτή τη στιγμή στην περιοχή της Ραφήνας έχει προκαλέσει ήδη σοβαρά προβλήματα. Η Αστυνομία προχώρησε σε διακοπή της κυκλοφορίας των…
Η ελληνική ναυτιλία εξακολουθεί να αποδεικνύει πως αποτελεί αέναο υποστηρικτή της ελληνικής κοινωνίας. Υπό αυτό το πρίσμα, την Τετάρτη 2 Ιουλίου σε μια εμβληματική…
Ο Ιρανός πρόεδρος Μασούντ Πεζεσκιάν έδωσε στις 2 Ιουλίου την τελική του έγκριση σε νόμο που αναστέλλει τη συνεργασία με τον Διεθνή Οργανισμό Ατομικής…
Την Τρίτη 1η Ιουλίου 2025 πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της ανακαινισμένης αίθουσας τοκετών του Γ.Ν.A Αλεξάνδρα και η τελετή ονοματοδοσίας Αίθουσα Τοκετών «Μαριλένας Λασκαρίδη». Η…
Ο κινέζος υπουργός Εξωτερικών Ουάνγκ Γι προειδοποίησε εναντίον των κινδύνων μιας «αντιπαράθεσης», σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου του που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, τη…
Άνοδο κατέγραψαν οι εξαγωγές πετρελαίου και καυσίμων της Βενεζουέλας τον Ιούνιο, καθώς η Κίνα αποτέλεσε «σανίδα σωτηρίας» για τα φορτία του Καράκας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Καθώς το ενδιαφέρον κορυφαίων οικονομιών παγκοσμίως επικεντρώνεται ολοένα και περισσότερο στις πολικές περιοχές του πλανήτη, η ζήτηση για προηγμένα παγοθραυστικά παρουσιάζει σημαντική άνοδο. Στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ