
Το “HSC Manannan” ένα καταμαράν μήκους 96 μέτρων ναυπηγήθηκε στην Τασμανία το 1998. Δραστηριοποιήθηκε για πέντε έτη σε γραμμές της Αυστραλίας και της Νέας Ζηλανδίας ενώ σήμερα δραστηριοποιείται στην γραμμή Douglas-Liverpool.
Η ιστορία όμως του πλοίου κρύβει μία ιδιαίτερη πτυχή, καθώς μεταξύ 2001 και 2006 το πλοίο ανέλαβε ένα τελείως διαφορετικό ρόλο υπηρετώντας το ΠΝ των ΗΠΑ με την ονομασία “USS Joint Venture”, συμμετέχοντας στο πρόγραμμα με την κωδική ονομασία HSV-X1.
Στο πλαίσιο του προγράμματος το πλοίο υπέστη σημαντικές τροποποιήσεις καθώς προστέθηκε ελικοδρόμιο αλλά και ο κατάλληλος εξοπλισμός για να φέρει σε πέρας πολεμικές αποστολές. Είχε τη δυνατότητα μεταφοράς 325 στρατιωτών και 400 τόνων εφοδίων σε αποστάσεις μέχρι και 3.000 ναυτικά μίλια με ταχύτητα 40 κόμβων. Μάλιστα το 2003 συμμετείχε στην επιχείρηση Enduring Freedom στο Κέρας της Αφρικής.
Έπειτα από ναύλωση πέντε ετών επέστρεψε στην εταιρεία INCAT με τα χρώματα της Express Ferries, έχοντας φυσικά υποστεί και πάλι τις απαραίτητες τροποποιήσεις. Το παρακάτω βίντεο δείχνει το πλοίο από την εποχή που “φορούσε” την πολεμική παραλλαγή.
Φωτο: via Wikicommons
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ