Η Νιγηρία βαδίζει πλέον σε επίσημη ύφεση

Η Νιγηρία βαδίζει πλέον σε επίσημη ύφεση

186
Η Νιγηρία βαδίζει πλέον σε επίσημη ύφεση

Η Νιγηρία βρίσκεται πλέον σε “επίσημη” ύφεση, σύμφωνα με τα τελευταία κυβερνητικά στοιχεία που αφορούν την ανάπτυξή της. Τα στοιχεία δείχνουν ότι η οικονομία συρρικνώθηκε κατά 2,06% μεταξύ Απριλίου και Ιουνίου και 2016. Η Δημοκρατία της Νοτίου Αφρικής είναι πλέον επίσημα η πιο σημαντική οικονομική δύναμη στην Αφρική, αφήνοντας πλέον πίσω την κάποτε κραταιά Νιγηρία.
Η χώρα παρουσιάζει πλέον δύο συνεχόμενα τρίμηνα μείωσης της ανάπτυξης, ενώ η εθνική βιομηχανία πετρελαίου έχει πληγεί από τις παγκόσμιες εξελίξεις στην τιμή του μαύρου χρυσού. Οι πωλήσεις πετρελαίου (ειδικά του αργού) ανέρχονται στο 70% των κρατικών εσόδων.
Η διολίσθηση του νιγηριανού εθνικού νομίσματος έχει επίσης πλήξει την οικονομία αφού πλέον οι εισαγωγές έχουν εκτοξευτεί μετά την υποτίμηση του νομίσματος. Η κυβέρνηση στην Αμπούτζα υποστηρίζει ωστόσο ότι η έμφαση που έδωσε πρόσφατα για την ανάπτυξη στους τομείς της γεωργίας και στα στερεά ορυκτά πιάνουν τόπο αλλά οι διεθνείς αναλυτές θεωρούν ότι η εύφλεκτη κατάσταση στο εσωτερικό της χώρας, η διαφθορά και η ανομία στο Δέλτα του Νίγηρα θα χειροτερεύσουν με την επιδείνωση της εθνικής οικονομίας. Ο πληθωρισμός της χώρας που ξεπερνά πλέον το 17% θα φέρει σύμφωνα με ειδικούς μεγαλύτερη εξαθλίωση στον τοπικό πληθυσμό άρα και νέο κύκλο κορύφωσης της περιφερικής ανομίας, των ακροτήτων και της διαφθοράς.
Η σημασία της Νιγηριανής οικονομίας για τα γειτονικά κράτη είναι πλέον εξαιρετικής σημασίας αφού η χώρα υποστήριζε μέχρι πρόσφατα σε όλα τα επίπεδα τις ασθμαίνουσες οικονομίες των χωρών στον κόλπο της Γουινέας αλλά και στα βόρεια σύνορά της. Συρρίκνωση της Νιγηρίας σημαίνει και συρρίκνωση των οικονομιών των κρατών της Υποσαχάριας δυτικής Αφρικής, μιας περιοχής με έξαρση της τρομοκρατίας, των τοπικών συγκρούσεων και κυβερνητικών ολιγαρχικών ακροτήτων αλλά και επιδημιών από θανατηφόρες ασθένειες.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.