Αγοραπωλησίες πλοίων: η υπέρ-προσφορά να συνεχίζει να «ταλανίζει» τον κλάδο

Αγοραπωλησίες πλοίων: η υπέρ-προσφορά να συνεχίζει να «ταλανίζει» τον κλάδο

164
Αγοραπωλησίες πλοίων: η υπέρ-προσφορά να συνεχίζει να «ταλανίζει» τον κλάδο

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Από τις 21 Ιουλίου ο BDI ξεκίνησε μία πτωτική πορεία μέχρι τις 9 Αυγούστου όπου έκλεισε στις 631 μονάδες και από τότε έχει αρχίσει και παρουσιάζει μία ελαφριά ανοδική πορεία.
Σαφέστατα και δεν μπορούμε να μιλήσουμε για «φερμάρισμα» της αγοράς, εκτός αν συγκρίνουμε την σημερινή κατάσταση με αυτή στα μέσα Φεβρουαρίου όπου ο Δείκτης είχε κλείσει σε ιστορικό χαμηλό, στις 290 μονάδες. Είναι γεγονός πως από τότε μέχρι σήμερα ο δείκτης έχει αυξηθεί κατά 150% περίπου, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι έχουμε βγει από το «τέλμα».
Το πρόβλημα συνεχίζει και παραμένει η υπέρ-προσφορά πλοίων, χωρίς όμως να αγνοούμε και την κατά γενική ομολογία πτώση της ζήτησης στο σύνολο της. Αν αυτές οι 2 μεταβλητές δεν «εξυγιανθούν» τότε η διάρκεια της ιδιαίτερα μετριοπαθούς αγοράς, με τις όποιες διακυμάνσεις στο ενδιάμεσο, θα χαρακτηρίσει όπως όλα δείχνουν το μοτίβο των επόμενων, ενδεχομένως, αρκετών μηνών και με το outlook να παραμένει αρνητικό.
Αναφορικά με τα Capes, τα θεμελιώδη του κλάδου δεν έχουν παρουσιάσει καμία μεταβολή, με την υπέρ-προσφορά να συνεχίζει να «ταλανίζει» τον κλάδο, και την ζήτηση στον Ατλαντικό να παραμένει αναιμική ενώ στον Ειρηνικό, λόγω του Iron Ore, να βρίσκεται σε ικανοποιητικά επίπεδα. Για να μην υπάρξει πτωτική μεταβολή στα έσοδα των Capes, απαραίτητη προϋπόθεση είναι η ζήτηση να παραμείνει σταθερή, ιδιαίτερα στην πλευρά του Ειρηνικού, αλλά την τελευταία εβδομάδα παρατηρείται ότι τα έσοδα παρουσιάζουν πτωτική τάση, τη στιγμή που τα Bunkers αυξάνονται.
Σχετικά με τα Handymax και τα Supramax, οι αναμενόμενες, ήδη καθυστερούμενες (Postponed / Slippage), παραγγελίες θα λειτουργήσουν αρνητικά στα έσοδα τους το επόμενο διάστημα, με το καίριο ερώτημα να είναι πότε αυτές οι παραγγελίες θα πέσουν στο νερό. Εκτιμάται ότι το 1ο εξάμηνο του έτους, το Slippage Rate των παραγγελιών για τα Supramax ήταν περίπου στο 56% και για τα Handysize στα 49%, ενώ συνεχίζει και ακούγεται ότι η πρακτική αυτή καλά κρατεί και συνεχίζεται.
Το γεγονός πάντως είναι ότι όταν αυτά τα πλοία αρχίσουν να πέφτουν στην αγορά θα επηρεάσουν πτωτικά και τα ημερήσια έσοδα του κλάδου.
Αν η αγορά ακολουθήσει την ίδια πορεία με το 2015, τότε ο Σεπτέμβριος αναμένεται να κινηθεί περίπου στα ίδια επίπεδα με τα τρέχοντα ενώ πτωτικά θα κινηθεί καθ’ όλη τη διάρκεια του τελευταίου τριμήνου.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:
Στα πλοία ξηρού φορτίου έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Ore Carriers, το ‘SHIN HEIRYU’ 203.315 DWT (2003 – Universal SB) πουλήθηκε πάνω από τα $ 10 εκ.
✏ Στα Panamax, το ‘NORTH PRINCE’ 75.542 DWT (1999 – Mitsui SB) πουλήθηκε στα $ 3,65 εκ. και το ‘OCEAN LIFE’ 75.318 DWT (2003 – Universal SB) πουλήθηκε στα $ 5,3 εκ.
✏ Στα Supramax, τo ‘UNITED JALUA’ 53,538 DWT (2010 – Halong) αγοράστηκε στα $ 5,5 εκ. και το ‘TEMARA’ 53.410 DWT (2007 – Shanghai Chengzi) πουλήθηκε στα $ 5,5 εκ.
✏ Στα Handysize, το ‘TAN BINH 234’ 32.936 DWT (2006 – Kanda Zosensho) πουλήθηκε στα $ 7,2 εκ. και το ‘AROMA’ 28.050 (2009 – I-S) πουλήθηκε στα $ 6 εκ.
Στον τομέα των tankers έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Aframax, το ‘GREAT WHITE’ 104.024 DWT (1999 – Samsung), Coated, πουλήθηκε στα 6 εκ.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.