
Στα μέσα Ιουνίου η υπουργός Οικονομικών της Σουηδίας, Magdalena Andersson, είχε εκφράσει την ανησυχία της για νέα σημαντική καθυστέρηση στην εισαγωγή του φόρου χωρητικότητας (tonnage tax), καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε θέσει στη σουηδική κυβέρνηση αρκετά ερωτήματα σχετικά με το κατά πόσο το νέο φορολογικό καθεστώς, που θέλει να εφαρμόσει η Στοκχόλμη, είναι συμβατό με τους κανόνες της ΕΕ.
Τελικά, πριν από λίγες ημέρες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μετά και την εξέταση της νέας νομοθεσίας της σουηδικής κυβέρνησης από τη γενική διεύθυνση ανταγωνισμού της ΕΕ, έδωσε και επίσημα το πράσινο φως για την εισαγωγή και στη Σουηδία του συστήματος φορολόγησης με βάση την χωρητικότητα του πλοίου, που εφαρμόζεται στην πλειονότητα της Ευρώπης.
Απώτερος στόχος της Στοκχόλμης, όπως σημειώνει η υπουργός Οικονομικών της χώρας, είναι η εκ νέου αύξηση των πλοίων του σουηδικού νηολογίου, το οποίο έχει καταγράψει την τελευταία δεκαετία μία απότομη πτώση στα πλοία που αριθμεί, εξαιτίας του μη ανταγωνιστικού και ετεροχρονισμένου συστήματος φορολόγησης κερδών που δεν ακολουθούσε το αντίστοιχο των υπόλοιπων ναυτικών κρατών της Ευρώπης.
Πλέον, μετά την έγκριση της ΕΕ, η νέα νομοθεσία περί φόρου χωρητικότητας θα πρέπει να κατατεθεί πρώτα στο σουηδικό Κοινοβούλιο και συγκεκριμένα στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή για την Φορολογία και εν συνεχεία να ψηφιστεί από τους Σουηδούς βουλευτές, κάτι που δεν αναμένεται να συναντήσει δυσκολίες, με δεδομένο ότι η πλειονότητα των μελών του Κοινοβουλίου της χώρας είναι υπέρ της άμεσης εφαρμογής του tonnage tax.
Τόσο η υπουργός Οικονομικών της Σουηδίας, Magdalena Andersson όσο και η διευθύνουσα σύμβουλος της Ένωσης Σουηδών Εφοπλιστών, Pia Berglund -η οποία με ένθερμη ανάρτηση στον προσωπικό της λογαριασμό στο Tweeter καλωσόρισε την απόφαση της ΕΕ- θεωρούν ότι από την 1η Ιανουαρίου 2017 μπορεί να εφαρμοστεί το νέο φορολογικό σύστημα.
Φωτό: flickr.com/Stefan Lins
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ