
Η απόφαση της Κίνας για έλεγχο τόσο της Ανατολικής όσο και της Νότιας Σινικής Θάλασσας, μέσω των οποίων διεξάγεται ετησίως ένα εμπόριο αξίας σχεδόν 5 τρισεκατομμυρίων δολαρίων και οι οποίες διαθέτουν πλούσιους φυσικούς πόρους, έχει προκαλέσει την άμεση αντίδραση τόσο της Ιαπωνίας όσο και άλλων χωρών της περιοχής όπως της Νότιας Κορέας, του Μπρουνέι, της Μαλαισίας, των Φιλιππίνων, του Βιετνάμ και της Ταϊβάν.
Να σημειωθεί ότι τόσο η Κίνα όσο και η Ιαπωνία διεκδικούν νησίδες στις συγκεκριμένες θαλάσσιες περιοχές, γεγονός που έχει οδηγήσει το Τόκιο σε αύξηση της παρουσίας του πολεμικού του ναυτικού στα διαφιλονικούμενα ύδατα.
Πλέον, φαίνεται ότι Τόκιο και Πεκίνο επιχειρούν να περιορίσουν τη μεταξύ τους ένταση με την προετοιμασία μίας νέας συνάντησης των υπουργών εξωτερικών τους, η οποία πιθανώς θα πραγματοποιηθεί την ερχόμενη εβδομάδα στο Τόκιο, όπως μεταδίδουν ιαπωνικά μέσα ενημέρωσης. Στη συνάντηση αναμένεται να συμμετάσχει και ο ΥΠΕΞ της Σεούλ.
Στόχος της συνάντησης είναι να προετοιμαστεί το έδαφος για την πραγματοποίηση μίας τριμερούς διάσκεψης κορυφής πριν το τέλος του χρόνου μεταξύ των ηγετών των τριών χωρών και να τεθούν επί τάπητος όλα εκείνα τα θέματα που προκαλούν ένταση στις μεταξύ τους σχέσεις. Τα ζητήματα που θα απασχολήσουν τους τρεις ηγέτες δεν περιορίζονται μόνο στα διαφιλονικούμενα ύδατα των κινεζικών θαλασσών, αλλά αφορούν και θέματα όπως το πυρηνικό πρόγραμμα της Βόρειας Κορέας, αλλά και την δυνατότητα υπογραφής στο άμεσο μέλλον μίας τριμερούς συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου.
Να σημειωθεί ότι οι συζητήσεις σε επίπεδο κορυφής μεταξύ Πεκίνου, Τόκιο και Σεούλ έχουν ξεκινήσει από το 2008.
Φωτό: flickr.com/Times Asi
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο λιμένας του Αμβούργου πρόκειται να εισέλθει σε νέα εποχή, μετά τις επικείμενες επενδύσεις δισεκατομμυρίων, που ανακοίνωσε στις 4 Ιουλίου η Αρχή του ομώνυμου…
Ο Ντόναλντ Τραμπ γνωστοποίησε χθες, Πέμπτη 10 Ιουλίου, ότι έχει αποφασίσει να προχωρήσει στην επιβολή επιπρόσθετων τελωνειακών δασμών 35% στα καναδικά προϊόντα που εισάγουν…
Η αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης για υποδομές κέντρων δεδομένων (data centers) καθιστά τα υπάρχοντα ηλεκτρικά δίκτυα ανίσχυρα να παρέχουν την απαιτούμενη ισχύ στον σωστό…
Νωχελική παραμένει η δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες πλοίων το 2025. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Allied, 703 πλοία χωρητικότητας 48,4 εκατ. dwt άλλαξαν χέρια…
Αναντίρρητα, η αποανθρακοποίηση βρίσκεται στην κορυφή της ατζέντας πλήθους βιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένης και της ναυτιλίας. Στο πλαίσιο αυτό, τα κράτη, ειδικότερα αυτά της ΕΕ, αναζητούν…
Εν μέσω του εμπορικού πολέμου μεταξύ των μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου, η Κίνα έχει προβεί σε ενέργειες για διαφοροποίηση των εισαγωγών της σε ορισμένα…
Καθώς η αναζωογόνηση των εγχώριων ναυπηγείων συνιστά πλέον επιτακτική προτεραιότητα της Ιαπωνίας, το Τόκιο δρομολογεί την πιο φιλόδοξη προσπάθεια των τελευταίων δεκαετιών προς αυτή…
Έναν ισχυρό ενεργειακό πόλο, με σημαντική παρουσία στην Ελλάδα και δυναμική επέκταση στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, δημιουργούν οι Όμιλοι Motor Oil και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ