
Οι ναυτιλιακές Αρχές της Μαλαισίας είχαν ενημερώσει σήμερα το πρωί ότι σημειώθηκε πειρατεία σε πετρελαιοφόρο, το οποίο μετέφερε 900 τόνους ντίζελ και το οποίο οδηγήθηκε από τους πειρατές σε ινδονησιακά ύδατα και συγκεκριμένα στα ανοιχτά της νήσου Μπατάμ της Ινδονησίας.
Σε επίσημη ανακοίνωση που εκδόθηκε από την Malaysian Maritime Enforcement Agency (MMEA), αναφέρεται ότι το πετρελαιοφόρο «MT Vier Harmoni», με έτος ναυπήγησης το 2014, είχε αποπλεύσει από το λιμένα Tanjung Pelepas της Μαλαισίας την περασμένη Δευτέρα και η ποσότητα ντίζελ που μετέφερε είχε εκτιμώμενη αξία 392.795 δολαρίων ΗΠΑ. Μάλιστα, ο διευθυντής της MMEA, Ahmad Puzi Ab Kahar δημοσιοποίησε και φωτογραφία του πετρελαιοφόρου στο λογαριασμό του στο Twitter.
Όμως, με βάση τα όσα υποστήριξε εκπρόσωπος της MMEA σε δηλώσεις του προς το Reuters, κατά πάσα πιθανότητα το «MT Vier Harmoni» δεν έχει πέσει θύμα πειρατικής επίθεσης. Αντιθέτως, τα μέλη του πληρώματος μάλλον αποφάσισαν να «εξαφανίσουν» από τα ραντάρ το πλοίο, λόγω κάποιας διαφωνίας τους με την διαχειρίστρια εταιρεία του πλοίου.
Το υπό σημαία Ινδονησίας «MT Vier Harmoni» ανήκει στην εταιρεία με έδρα την πρωτεύουσα της Ινδονησίας Τζακάρτα «Vierlines», ενώ με βάση τις διαθέσιμες πληροφορίες έχει ναυλωθεί από μία μαλαισιανή εταιρεία.
Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την πρόσφατη έκθεση που δημοσιοποίησε το Διεθνές Ναυτιλιακό Γραφείο (IMB) τα περιστατικά πειρατείας καθώς και ένοπλης ληστείας στην θάλασσα έχουν καταγράψει σημαντική μείωση φτάνοντας τα χαμηλά επίπεδα του 1995, μολονότι έχουν αυξηθεί τα περιστατικά απαγωγών στα ανοικτά της δυτικής Αφρικής. Παρ’ όλ’ αυτά ο κίνδυνος εκδήλωσης πειρατικών φαινομένων παραμένει ισχυρός και χρειάζεται να λαμβάνονται όλα τα απαραίτητα μέτρα από τις ναυτιλιακές εταιρείες καθώς και από τις κατά τόπους ναυτιλιακές Αρχές των χωρών, όπου η πειρατεία εμφανίζει έξαρση.
Φωτό: http://www.vierlines.com/
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ