
Η μία μετά την άλλη, μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας ακυρώνουν τις προσεγγίσεις τους σε τουρκικά λιμάνια, καθώς μετά τα τρομοκρατικά χτυπήματα των τελευταίων μηνών στην Κωνσταντινούπολη ήρθε να προστεθεί και η μεγάλη αστάθεια στην χώρα λόγω του αποτυχημένου πραξικοπήματος.
Έτσι, ενώ μεγάλες εταιρείες όπως οι Celebrity Cruises, Cunard, Princess Cruises, Seabourn, Silversea, και Windstar είχαν προχωρήσει σε ακύρωση των προσεγγίσεών τους στην Κωνσταντινούπολη, τα τελευταία γεγονότα που σχετίζονται με το πραξικόπημα οδήγησαν και άλλες εταιρείες να αφαιρέσουν όχι μόνο την Κωνσταντινούπολη αλλά και άλλα τουρκικά λιμάνια από τα δρομολόγιά τους, όπως η Royal Caribbean, η Carnival Cruise Line ακόμα και η Uniworld Boutique River Cruise Collection, επέλεξε να βγάλει την Κωνσταντινούπολη ως εναρκτήριο λιμένα και να ξεκινήσει από την Κωστάντζα τις κρουαζιέρες της στον Δούναβη και τη Μαύρη Θάλασσα.
Επιπλέον, ακόμα και οι προσεγγίσεις στο Κουσάντασι έχουν αντικατασταθεί από άλλους προορισμούς σε Αιγαίο και Ιόνιο, ενώ η Celebrity ακύρωσε προσέγγιση στο Μπόντρουμ αντικαθιστώντας το με επίσκεψη στη Σικελία.
Για τις περισσότερες εταιρείες η ακύρωση των προσεγγίσεων στην Τουρκία εκτείνεται χρονικά μέχρι και τα τέλη Αυγούστου, αν και σε κάθε περίπτωση θα εξεταστούν και τότε εκ νέου οι συνθήκες ώστε να διασφαλιστεί ότι δεν τίθεται σε κίνδυνο η ασφάλεια των επιβατών.
Οι ελληνικοί προορισμοί που αναδεικνύονται ως προτιμητέοι προς αντικατάσταση των τουρκικών είναι η Σάμος, η Χίος, ο Πειραιάς, τα Χανιά, το Κατάκολο και πρωτίστως η Ρόδος, ενώ και η Κέρκυρα μοιάζει να μπαίνει στα πλάνα των εταιρειών ως εναλλακτικός προορισμός με δεκαπέντε νέα κρουαζιερόπλοια να εκτιμάται πως θα δέσουν στην Κέρκυρα, πέραν των προγραμματισμένων, λόγω της νέας τουρκικής κρίσης.
Σε ό,τι αφορά την Ρόδο να σημειωθεί ότι την περασμένη εβδομάδα το «Queen Victoria» της Cunard Line δεν επισκέφτηκε τη Μαρμαρίδα αλλά έμεινε δεμένο στο λιμάνι της Ρόδου, με τους περίπου 2.000 επιβάτες του να δηλώνουν απόλυτα ικανοποιημένη με την επίσκεψη στην Ρόδο αντί της Τουρκίας.
Βέβαια, εάν το κλίμα στην Τουρκία παραμείνει ασταθές υπάρχει ο κίνδυνος να επηρεαστούν και τα δρομολόγια των κρουαζιερόπλοιων στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου. Οι επόμενες λίγες εβδομάδες σίγουρα θα δείξουν το πως θα κινηθεί η αγορά.
Φωτό: flickr.com/d0gwalker
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Οι λιμένες ανά την Ελλάδα εξυπηρετούν καθημερινά τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομία της χώρας. Πρόσφατα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ αποτυπώνουν την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ