
Η μία μετά την άλλη, μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας ακυρώνουν τις προσεγγίσεις τους σε τουρκικά λιμάνια, καθώς μετά τα τρομοκρατικά χτυπήματα των τελευταίων μηνών στην Κωνσταντινούπολη ήρθε να προστεθεί και η μεγάλη αστάθεια στην χώρα λόγω του αποτυχημένου πραξικοπήματος.
Έτσι, ενώ μεγάλες εταιρείες όπως οι Celebrity Cruises, Cunard, Princess Cruises, Seabourn, Silversea, και Windstar είχαν προχωρήσει σε ακύρωση των προσεγγίσεών τους στην Κωνσταντινούπολη, τα τελευταία γεγονότα που σχετίζονται με το πραξικόπημα οδήγησαν και άλλες εταιρείες να αφαιρέσουν όχι μόνο την Κωνσταντινούπολη αλλά και άλλα τουρκικά λιμάνια από τα δρομολόγιά τους, όπως η Royal Caribbean, η Carnival Cruise Line ακόμα και η Uniworld Boutique River Cruise Collection, επέλεξε να βγάλει την Κωνσταντινούπολη ως εναρκτήριο λιμένα και να ξεκινήσει από την Κωστάντζα τις κρουαζιέρες της στον Δούναβη και τη Μαύρη Θάλασσα.
Επιπλέον, ακόμα και οι προσεγγίσεις στο Κουσάντασι έχουν αντικατασταθεί από άλλους προορισμούς σε Αιγαίο και Ιόνιο, ενώ η Celebrity ακύρωσε προσέγγιση στο Μπόντρουμ αντικαθιστώντας το με επίσκεψη στη Σικελία.
Για τις περισσότερες εταιρείες η ακύρωση των προσεγγίσεων στην Τουρκία εκτείνεται χρονικά μέχρι και τα τέλη Αυγούστου, αν και σε κάθε περίπτωση θα εξεταστούν και τότε εκ νέου οι συνθήκες ώστε να διασφαλιστεί ότι δεν τίθεται σε κίνδυνο η ασφάλεια των επιβατών.
Οι ελληνικοί προορισμοί που αναδεικνύονται ως προτιμητέοι προς αντικατάσταση των τουρκικών είναι η Σάμος, η Χίος, ο Πειραιάς, τα Χανιά, το Κατάκολο και πρωτίστως η Ρόδος, ενώ και η Κέρκυρα μοιάζει να μπαίνει στα πλάνα των εταιρειών ως εναλλακτικός προορισμός με δεκαπέντε νέα κρουαζιερόπλοια να εκτιμάται πως θα δέσουν στην Κέρκυρα, πέραν των προγραμματισμένων, λόγω της νέας τουρκικής κρίσης.
Σε ό,τι αφορά την Ρόδο να σημειωθεί ότι την περασμένη εβδομάδα το «Queen Victoria» της Cunard Line δεν επισκέφτηκε τη Μαρμαρίδα αλλά έμεινε δεμένο στο λιμάνι της Ρόδου, με τους περίπου 2.000 επιβάτες του να δηλώνουν απόλυτα ικανοποιημένη με την επίσκεψη στην Ρόδο αντί της Τουρκίας.
Βέβαια, εάν το κλίμα στην Τουρκία παραμείνει ασταθές υπάρχει ο κίνδυνος να επηρεαστούν και τα δρομολόγια των κρουαζιερόπλοιων στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου. Οι επόμενες λίγες εβδομάδες σίγουρα θα δείξουν το πως θα κινηθεί η αγορά.
Φωτό: flickr.com/d0gwalker
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ