
Οι αναλυτές της BIMCO εκφράζουν την αισιοδοξία τους αλλά παράλληλα και τον προβληματισμό τους σχετικά με την πορεία της ναυλαγοράς στα product tankers. O στόλος στις συγκεκριμένες κατηγορίες δεξαμενοπλοίων συνεχίζει να αυξάνεται με γοργούς ρυθμούς, με αποτέλεσμα, όμως, τα κέρδη να βρίσκονται σήμερα στο χαμηλότερο επίπεδο από το 3ο τρίμηνο του 2014. Ωστόσο, υπάρχουν ακόμα περιθώρια κερδοφορίας κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2016 σύμφωνα με τις προβλέψεις του συγκεκριμένου φορέα.
Ο στόλος των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου έχει αναπτυχθεί πλέον κατά 4,3 εκατ. DWT, ενώ σύμφωνα με τις προβλέψεις θα ξεπεράσει τα 8,5 εκατ. DWT για ολόκληρο το 2016. Με καθαρή αύξηση του στόλου κατά 5,8% το 2015, τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου έχουν μέχρι στιγμής αυξηθεί κατά 3,0 %, ενώ μέχρι το τέλος του έτους η αύξηση του στόλου εκτιμάται ότι θα αγγίξει τα επίπεδα του + 6,0 % .
Τα LR2s and MRs είναι τα πιο «δημοφιλή» πλοία στη συγκεκριμένη αγορά για τα τελευταία 3 έτη. Όλες οι κατηγορίες πλοίων, ωστόσο, στη συγκεκριμένη αγορά έχουν καταγράψει μείωση των κερδών για το 2016, ενώ στα LR2ς η πτώση είναι της τάξης του 54% (από 33.966 δολάρια ΗΠΑ ανά ημέρα την 1η Ιανουαρίου 2016, σε 15.703 δολάρια την ημέρα, στις 24 Ιουνίου 2016).
Ο αναλυτής της BIMCO Peter Sand επισημαίνει ότι σύμφωνα με τις αρχικές προβλέψεις σχετικά με τη μείωση των ναύλων, υπήρξε σύσταση τον περασμένο Ιανουάριο σε εταιρείες να προτιμούν μακροχρόνια timecharters, τουλάχιστον για μέρος του στόλου τους, προκειμένου να αποφύγουν την υψηλή έκθεση στην αγορά των spot. Και καταλήγει ο κ. Sand τονίζοντας ότι «εξακολουθούμε να βλέπουμε αυτήν την ανάγκη. Δεδομένου ότι οι τιμές στη spot είναι ακόμα πτωτικές, παραμένει σημαντική αυτή η επιλογή για την διαχείριση της έκθεσης του κινδύνου, δεδομένου ότι τα κέρδη θα μπορούσαν να συρρικνωθούν στο άμεσο μέλλον ακόμα περισσότερο».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε πλήρη επαναφορά της λειτουργίας του λιμανιού της Ραφήνας προχώρησαν οι αρχές, καθώς σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας, οι κατάπλοι των επιβατηγών-οχηματαγωγών…
Η πυρκαγιά που μαίνεται αυτή τη στιγμή στην περιοχή της Ραφήνας έχει προκαλέσει ήδη σοβαρά προβλήματα. Η Αστυνομία προχώρησε σε διακοπή της κυκλοφορίας των…
Η ελληνική ναυτιλία εξακολουθεί να αποδεικνύει πως αποτελεί αέναο υποστηρικτή της ελληνικής κοινωνίας. Υπό αυτό το πρίσμα, την Τετάρτη 2 Ιουλίου σε μια εμβληματική…
Ο Ιρανός πρόεδρος Μασούντ Πεζεσκιάν έδωσε στις 2 Ιουλίου την τελική του έγκριση σε νόμο που αναστέλλει τη συνεργασία με τον Διεθνή Οργανισμό Ατομικής…
Την Τρίτη 1η Ιουλίου 2025 πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της ανακαινισμένης αίθουσας τοκετών του Γ.Ν.A Αλεξάνδρα και η τελετή ονοματοδοσίας Αίθουσα Τοκετών «Μαριλένας Λασκαρίδη». Η…
Ο κινέζος υπουργός Εξωτερικών Ουάνγκ Γι προειδοποίησε εναντίον των κινδύνων μιας «αντιπαράθεσης», σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου του που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, τη…
Άνοδο κατέγραψαν οι εξαγωγές πετρελαίου και καυσίμων της Βενεζουέλας τον Ιούνιο, καθώς η Κίνα αποτέλεσε «σανίδα σωτηρίας» για τα φορτία του Καράκας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Καθώς το ενδιαφέρον κορυφαίων οικονομιών παγκοσμίως επικεντρώνεται ολοένα και περισσότερο στις πολικές περιοχές του πλανήτη, η ζήτηση για προηγμένα παγοθραυστικά παρουσιάζει σημαντική άνοδο. Στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ