
Απάντηση στους απεργούς της ΟΜΥΛΕ στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης έδωσε πριν λίγο ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας για τους τρόπους που η κυβέρνηση κατοχυρώνει τις σχέσεις εργασίας στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με την ανακοίνωση οι ρυθμίσεις που εξασφαλίζουν υπό τις παρούσες συνθήκες με τον καλύτερο τρόπο τους εργαζομένους του ΟΛΠ και του ΟΛΘ είναι οι εξής:
Με νομοθετικές ρυθμίσεις στον Κυρωτικό Νόμο που θα εισαχθεί στη Βουλή για την έγκριση της Σύμβασης Παραχώρησης θα προβλέπεται:
1. Η διατήρηση σε ισχύ του Γενικού Κανονισμού Προσωπικού της ΟΛΠ ΑΕ και η όποια ενδεχόμενη αντικατάστασή του θα μπορεί να γίνει σύμφωνα με τις ισχύουσες κάθε φορά γενικές διατάξεις περί ιδιωτικών επιχειρήσεων και εκμεταλλεύσεων.
2. Η διατήρηση, επίσης, σε ισχύ του Κανονισμού Εσωτερικής Οργάνωσης και Λειτουργίας της ΟΛΠ ΑΕ μέχρι την ενδεχόμενη κατάργηση και αντικατάστασή του μετά από απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου.
3. Η δυνατότητα επιλογής μετάταξης των εργαζομένων τόσο στην ΟΛΠ ΑΕ όσο και στην ΟΛΘ ΑΕ σε υπηρεσίες, φορείς ή νομικά πρόσωπα του Δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα, σε Οργανισμούς Λιμένα καθώς και σε εταιρείες του ν. 3429/2005, στις οποίες το Δημόσιο κατέχει την πλειοψηφία του μετοχικού κεφαλαίου.
Επισημαίνεται, επιπλέον, ότι σε ότι αφορά την σε εξέλιξη διαγωνιστική διαδικασία που αφορά στην ΟΛΘ ΑΕ και με δεδομένο ότι το αναρτηθέν σχέδιο Σύμβασης Παραχώρησης δεν έχει ακόμα δεσμευτικό χαρακτήρα, έχουν δρομολογηθεί επίσημες πρωτοβουλίες των συναρμοδίων Υπουργείων και της Κυβέρνησης, σε συνεργασία με το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΘ και το ΤΑΙΠΕΔ, για την πληρέστερη κατοχύρωση των εργασιακών σχέσεων.
Τέλος, για μία ακόμα φορά διαβεβαιώνουμε ότι στους σχεδιασμούς της Κυβέρνησης συμπεριλαμβάνεται η βελτίωση του συνολικού νομοθετικού πλαισίου που ισχύει στην ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία σε ότι αφορά τη ρύθμιση και όχι την απορρύθμιση της λιμενικής εργασίας για όλα τα λιμάνια της χώρας.
Μετά από αυτές τις εξελίξεις, η Κυβέρνηση εκτιμά ότι έχει ανταποκριθεί, υπό τις παρούσες συνθήκες, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στις επιδιώξεις που η ίδια έθεσε. Θεωρούμε, επίσης, ότι η εξέλιξη αυτή αποτελεί δικαίωση του απεργιακού αγώνα των εργαζομένων στον Πειραιά και στη Θεσσαλονίκη.
Παράλληλα για τα σχόλια και τις διευκρινίσεις του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρή Δρίτσα επί των ανακοινώσεων-δελτίων τύπου της 17-6-2016 και της 18-6-2016 των ΟΜ.Υ.Λ.Ε., Ένωσης Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών Ο.Λ.Π. και Συνδέσμου Εποπτών-Αρχιεργατών Ο.Λ.Π. μπορείτε να ενημερωθείτε στο site www.hcg.gr.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντοναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα επιβάλλουν «πολύ αυστηρούς δασμού» στην Ρωσία σε 50 ημέρες εάν δεν υπάρξει…
Σκάφος της Frontex βυθίστηκε στη θαλάσσια περιοχή Βορειοδυτικά της Λέσβου μετά από πρόσκρουση σε ξέρα. Οι έξι επιβαίνοντες παρελήφθησαν καλά στην υγεία τους από…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Η τιμή του Βitcoin ξεπέρασε το επίπεδο των $123.000 για πρώτη φορά σήμερα, Δευτέρα 14 Ιουλίου, σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για το κορυφαίο κρυπτονόμισμα παγκοσμίως.…
Η αξιοποίηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στη ναυτιλία δεν είναι νέα πρακτική, ωστόσο το «Blue Marlin» γίνεται το πρώτο πλοίο εσωτερικής ναυσιπλοΐας παγκοσμίως που αξιοποιεί ηλιακή…
Οι πλωτές ανεμογεννήτριες παρέχουντι μεγαλύτερη ευελιξία χωροθέτησης, μειωμένες οπτικές επιπτώσεις για παράκτιες κοινότητες και τη δυνατότητα για εγκατάσταση μονάδων μεγάλης ισχύος. Στο πλαίσιο αυτό,…
Με ανησυχητικούς ρυθμούς αυξήθηκαν τα περιστατικά πειρατικών επιθέσεων σε εμπορικά πλοία το α΄ εξάμηνο του 2025, σύμφωνα με δεδομένα της ReCAAP. Η αύξηση ανήλθε…
Η ναυλαγορά τακτικών γραμμών εμφανίζει έντονες αυξομειώσεις τις πρώτες ημέρες του Ιουλίου, βάσει δεδομένων της Xeneta. Με την προσφορά να υπερβαίνει τις απαιτήσεις της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ