
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Στάση αναμονής επικρατεί στην αγορά καθώς όλοι περιμένουν να «καθαρογραφτούν» οι νέοι προϋπολογισμοί στο Μπαγκλαντές και στο Πακιστάν, ώστε να είναι πλέον απόλυτα ξεκάθαρο ποιες θα είναι οι επιβαρύνσεις στον τομέα των διαλύσεων, καθώς η όποια πρόσθετη φορολογία θα επιφέρει μειώσεις στις προσφερόμενες τιμές. Παράλληλα, εκτός από το θέμα των προϋπολογισμών, η πτώση της αγοράς αυτή την περίοδο είναι αναμενόμενη, λόγω των μουσώνων, οπότε το επόμενο διάστημα η δραστηριότητα αναμένεται σε γενικές γραμμές να είναι υποτονική.
Στην Ινδία, παρά το γεγονός ότι θεωρείται η μεγαλύτερη αγορά με 120 διαλυτήρια να βρίσκονται σε λειτουργία, από 20 – 25 στα τέλη του 2015, η πτώση της ρουπίας σε συνδυασμό με την πτώση των τιμών του σιδήρου αλλά και την άρνηση/δυσκολία των τραπεζών στο να εκδώσουν LC’s έχει σταματήσει κάθε αγοραστικό ενδιαφέρον από τους End Buyers.
Στο Μπαγκλαντές, ο προϋπολογισμός κατατέθηκε και από ότι φαίνεται δεν θα υπάρξει πρόσθετη φορολογία αλλά στην παρούσα φάση λόγω των μουσώνων δεν πρόκειται να υπάρξει αγοραστικό ενδιαφέρον για τους επόμενους 2 μήνες περίπου, παρά την επιβολή φόρου 15% στις εισαγωγές σιδήρου από την Κίνα.
Στο Πακιστάν, ή αύξηση της φορολογίας από τον νέο προϋπολογισμό εκτιμάται ότι θα μειώσει τις προσφερόμενες τιμές κατά $ 15 – $ 20/LDT και σε συνδυασμό με τις φθηνές εισαγωγές σιδήρου από την Κίνα δημιουργεί μεγάλα ερωτηματικά για την αγοραστική διάθεση των End Buyers τους επόμενους μήνες.
Η Κίνα, συνεχίζει και απέχει από την αγορά, καθώς μέχρι το τέλος του 2017 θα υφίσταται το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 532,357 DWT περίπου, εκ των οποίων το 72% (383,451 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 28% (148,906 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 240 – $ 270 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 245 – $ 275 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 250 – $ 280 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 150 – $ 160 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ