
Η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία «Beluga-Reederei» βρίσκεται εν αναμονή -μετά από αρκετά χρόνια- της τελικής απόφασης του Περιφερειακού Δικαστηρίου της Βρέμης σχετικά με το αίτημα πτώχευσης που έχει καταθέσει. Όμως, την περασμένη εβδομάδα υπήρξε μία ενδιαφέρουσα εξέλιξη. Ένα από τα κορυφαία διευθυντικά στελέχη του αμερικανικού επενδυτικού fund, που είχε επενδύσει στην γερμανική ναυτιλιακή, κατέθεσε για πρώτη φορά ως μάρτυρας στην υπόθεση.
Ο διευθυντής της Oaktree στην Γερμανία Hermann Dambach ανέφερε στους δικαστές που εξετάζουν το αίτημα της «Beluga-Reederei» ότι όταν το επενδυτικό ταμείο που εκπροσωπεί αποφάσισε να επενδύσει κεφάλαια στην εταιρεία, είχε πειστεί ότι η απόδοση που θα είχε θα άγγιζε σε ετήσια βάση μεγέθη της τάξης του 20%. Ενώ τόσο το επενδυτικό ταμείο θεωρούσε ότι με τα κεφάλαιά του θα έδινε στη ναυτιλιακή εταιρεία την απαραίτητη οικονομική ενίσχυση ώστε αυτή να ανταπεξέλθει επιτυχώς στον διεθνή ανταγωνισμό. Όμως, μετά από μία περίοδο πέντε περίπου ετών το επενδυτικό ταμείο εξέφρασε την επιθυμία του για αποχώρηση από την εταιρεία. Και ο λόγος φαίνεται ότι ήταν η κακή οικονομική κατάσταση της εταιρείας.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες που έρχονται στο φως της δημοσιότητας, το τότε αφεντικό της ναυτιλιακής εταιρείας Niels Stolberg επέμενε στην είσοδο της Oaktree στην εταιρεία (2010), υποστηρίζοντας ότι έτσι διασφαλιζόταν η κεφαλαιακή επάρκεια της εταιρείας. Ωστόσο, φαίνεται, ότι τα οικονομικά στοιχεία που παρουσίαζε στο επενδυτικό ταμείο ο Niels Stolberg ήταν σε μεγάλο βαθμό εικονικά και με πολλές παρατυπίες, κυρίως στα στοιχεία που αφορούσαν στα οικονομικά στοιχεία και τις αποτιμήσεις των νέων ναυπηγήσεων αλλά και στο πραγματικό κόστος της προμήθειας και αποθήκευσης καυσίμων.
Κατά την ακροαματική διαδικασία ο 51χρονος διευθυντής της Oaktree στην Γερμανία δήλωσε ότι όταν η εταιρεία του εισήλθε με κεφάλαια στην «Beluga-Reederei» και παρά την ενδελεχή εξέταση των οικονομικών της στοιχείων, δεν βρέθηκε κάτι που να προκαλεί ανησυχία. «Όμως, εάν γνωρίζαμε την πραγματική οικονομική κατάσταση της εταιρείας, το σίγουρο είναι πως δεν θα επενδύαμε τα κεφάλαιά μας σε αυτήν».
Έχει ενδιαφέρον ότι τα στελέχη της Oaktree αντιλήφθηκαν ότι κάτι δεν πάει καλά με τα οικονομικά και λογιστικά στοιχεία της γερμανικής ναυτιλιακής μέσω ενός πληροφοριοδότη, το όνομα του οποίου παραμένει κρυφό.
Η Oaktree είχε επενδύσει στην «Beluga-Reederei» με ένα συνολικό ποσό 175 εκατομμυρίων ευρώ, χορήγησε αρκετά δάνεια, ενώ για την αγορά του 37,5 % των μετοχών της εταιρείας προσέφερε 9,5 εκατομμύρια ευρώ.
Να σημειωθεί ότι η Oaktree ως μεγαλομέτοχος στην γερμανική ναυτιλιακή, και μετά από καταγγελίας περί απάτης εις βάρος της προχώρησε σε απομάκρυνση του τότε διευθυντή της ναυτιλιακής Stolberg, ενώ λίγο αργότερα η εταιρεία πτώχευσε, μία όμως διαδικασία που ακόμα «τρέχει» στα δικαστήρια .
Πλέον, ο Stolberg μαζί με ακόμα τρία μεγαλοστελέχη της εταιρείας κατηγορούνται για απάτη, υπεξαίρεση και ψευδή λογιστικά στοιχεία.
Η «Beluga-Reederei», να σημειωθεί, ότι ήταν μία από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες, με προσωπικό σχεδόν 1.600 άτομα.
Φωτό: http://www.weser-kurier.de/
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ