
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Πτώση των προσφερόμενων τιμών και μείωση του αγοραστικού ενδιαφέροντος ήταν τα χαρακτηριστικά και της προηγούμενης εβδομάδας, λόγω των αυξανόμενων φημών ότι οι νέοι προϋπολογισμοί στο Μπαγκλαντές και το Πακιστάν θα επιφέρουν πρόσθετη φορολογία. Στην παρούσα φάση όλοι περιμένουν τις εξελίξεις, όπου αν τελικά επιβληθεί πρόσθετος φόρος, τότε αναμφίβολα θα δούμε και τις προσφερόμενες τιμές να διορθώνουν αντίστοιχα και την αγορά γενικότερα να χάνει τον βηματισμό της.
Στην Ινδία, το αγοραστικό ενδιαφέρον βρίσκεται στο ναδίρ και οι όποιοι ελάχιστοι End Buyers δείχνουν κάποιο ενδιαφέρον, είναι σε τόσο χαμηλά επίπεδα προσφερόμενων τιμών που ουσιαστικά είναι σαν στην πραγματικότητα να μην ενδιαφέρονται να αγοράσουν.
Το Μπαγκλαντές, έχοντας «στοκάρει» μεγάλο αριθμό πλοίων από τις προηγούμενες εβδομάδες, απέχει από την αγορά έως ότου κατατεθεί ο νέος προϋπολογισμός και διαπιστωθεί αν τελικά θα επιβληθούν φορολογικές αυξήσεις στον κλάδο των διαλύσεων.
Στο Πακιστάν, η κατάθεση του νέου προϋπολογισμού έχει μηδενίσει κάθε αγοραστικό ενδιαφέρον καθώς θεωρείται σίγουρο ότι θα επιβληθεί πρόσθετη φορολογία., ενώ η κατάθεση του προϋπολογισμού θα καθυστερήσει περίπου μία εβδομάδα λόγω ότι ο Πρωθυπουργός του Πακιστάν είναι στο Λονδίνο για εγχείρηση ανοικτής καρδιάς.
Η Κίνα, συνεχίζει και απέχει από την αγορά, καθώς μέχρι το τέλος του 2017 θα υφίσταται το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 702,455 DWT περίπου, εκ των οποίων το 71% (500,351 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 7% (45,831 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 22% (156,273 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 240 – $ 270 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 245 – $ 275 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 250 – $ 280 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 150 – $ 160 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα προϊόντα που εισάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στις ΗΠΑ θα επιβάλλεται δασμός 30% από την 1η Αυγούστου, ανέφερε ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ…
Συνέχεια στο μπαράζ των διεθνών συμφωνιών με επίκεντρο τις προμήθειες υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) έδωσαν πρόσφατα Petronas και Venture Global. Συγκεκριμένα, η Petronas, μέσω…
Με μια φαντασμαγορική τελετή, η Royal Caribbean καλωσόρισε πρόσφατα το νεότευκτο «Star of the Seas» στον στόλο της. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το «Star…
Περιορισμένες ήταν οι πρόσφατες μεταβολές στη ναυλαγορά των LNG carriers, με τις προκλήσεις να επιμένουν. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Οι εξελίξεις στον χάρτη του παγκόσμιου εμπορίου κατά τη διάρκεια του α΄ εξαμήνου του 2025 βρίσκονται στο επίκεντρο της πρόσφατης έκθεσης «Global Trade Update»…
Συνέντευξη του Αρχηγού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Αντιναυάρχου Λ.Σ. Τρύφωνα Κοντιζά
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ