Ξαναγίνεται ελκυστική η γερμανική σημαία (;)

Ξαναγίνεται ελκυστική η γερμανική σημαία (;)

174
Ξαναγίνεται ελκυστική η γερμανική σημαία (;)

Στις αρχές του χρόνου ψηφίστηκε από το Γερμανικό Κοινοβούλιο ο νόμος 18/6679, ο οποίος θέτει σε εφαρμογή μέτρα προς ενίσχυση της ναυτιλιακής βιομηχανίας της χώρας, μέσω σημαντικών φοροελαφρύνσεων.
Το πλέον σημαντικό εξ αυτών είναι ότι η έκπτωση φόρου μισθωτών υπηρεσιών από το μέχρι πρότινος σε ισχύ 40% θα φτάσει στο 100% από 1ης Ιουνίου. Με άλλα λόγια η έκπτωση φόρου μισθωτών υπηρεσιών σημαίνει ότι οι εργοδότες όσων ναυτικών εργάζονται σε πλοία υπό γερμανική σημαία έχουν πλέον τη δυνατότητα να παρακρατούν το 100% του προκύπτοντος φόρου εισοδήματος των ναυτικών τους και να το αξιοποιούν προς μία κατεύθυνση περαιτέρω ενίσχυσης του γερμανικού στόλου αλλά και ενίσχυσης του γερμανικού ανθρώπινου δυναμικού στη ναυτιλία.
Η νέα νομοθεσία έχει αρχίσει να διαμορφώνει ένα σαφώς πιο ελκυστικό πλαίσιο λειτουργίας της γερμανικής σημαίας. Χαρακτηριστικό ίσως παράδειγμα αποτελεί το γεγονός ότι την Δευτέρα 30 Μαΐου 2016 η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία «F. Laeisz» ύψωσε τη γερμανική σημαία σε πλοίο της για μεταφορά αυτοκινήτων, ευρισκόμενο στον κινεζικό λιμένα Zhoushan, το οποίο μέχρι τώρα έπλεε με σημαία Γιβραλτάρ. Μάλιστα, η τελετή ύψωσης της γερμανικής σημαίας θα μεταδόθηκε απευθείας στα κεντρικά γραφεία της Ένωσης Γερμανών Εφοπλιστών στο Αμβούργο.
Από την αρχή της ναυτιλιακής κρίσης το 2008, οι Γερμανοί εφοπλιστές λόγω του υψηλού κόστους που συνεπαγόταν το γερμανικό νηολόγιο καθώς και το αυστηρότερο εργασιακό πλαίσιο είχαν οδηγηθεί σταδιακά στην έξοδο από τη γερμανική σημαία. Το αποτέλεσμα ήταν μέσα σε περίπου οκτώ έτη από τα περίπου 3.000 ποντοπόρα πλοία που ανήκουν σε ναυτιλιακές εταιρείες γερμανικών συμφερόντων, μόλις τα 186 να έχουν υψωμένη τη γερμανική σημαία. Και βέβαια δεν είναι μόνο ζήτημα σημαίας αλλά και ζήτημα απασχόλησης, καθώς μόνο κατά τα δύο τελευταία έτη σχεδόν το 10% των Γερμανών ναυτικών έχει χάσει την εργασία του.
Πλέον, με το νέο νομοθετικό πλαίσιο η γερμανική σημαία φαίνεται να επανακτά την ελκυστικότητά της. Ενώ βέβαια αποτελεί και μία «ποιοτική» σημαία, όπως υποστηρίζουν οι Γερμανοί πλοιοκτήτες, καθώς η ύψωσή της συνεπάγεται διατήρηση ενός υψηλού επιπέδου ασφάλειας των πλοίων, εφαρμογή κανόνων προστασίας του περιβάλλοντος, καθώς και βελτιωμένων συνθηκών εργασία και διαβίωσης των ναυτικών.
Να σημειωθεί ότι η γερμανική ναυτιλιακή βιομηχανία με κύκλο εργασιών 50 δις ευρώ και με περίπου 480.000 εργαζομένους αποτελεί έναν από τους πιο σημαντικούς τομείς της γερμανικής οικονομίας. Αυτό οδηγεί τη γερμανική κυβέρνηση και την Ένωση των Γερμανών Εφοπλιστών σε στενή συνεργασία για να διαχειριστούν τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η γερμανική ναυτιλία από τον εντεινόμενο διεθνή ανταγωνισμό και τη ναυτιλιακή κρίση.

Φωτό: http://www.hansamare.de/newsMedia/images/galerie/flotte/1024_768/ionium.jpg

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.