
Τα βραβεία «Ευκράντη» διοργανώνονται κάθε χρόνο από τα Ναυτικά Χρονικά, με την αρωγή και τη στήριξη της ΕΝΟΕ και του Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη και απονεμήθηκαν στις 18 Μαϊου 2016, στην ανακαινισμένη Βιβλιοθήκη του Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη στον Πειραιά.
To βραβείο συνολικής προσφοράς στη ναυτιλία – υποψήφιοι για το οποίο μπορεί να είναι άτομα με μακροχρόνια και σημαντική προσφορά στο χώρο της ναυτιλίας – απονεμήθηκε για το 2015, στο ζεύγος Νικολάου και Αλίκης Βλασσοπούλου, με πολυετή παρουσία και προσφορά τόσο στο ναυτιλιακό στίβο όσο και στην ευρύτερη κοινωνία.
Για πρώτη φορά το βραβείο απονέμεται σε εκπροσώπους που ο κοινός τους βίος τίμησε τους ισχυρούς δεσμούς της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας και παράδοσης. Ο Νικόλαος Βλασσόπουλος βραβεύεται για την επιχειρηματική του διαδρομή στο χώρο της ναυτιλίας και η σύζυγός του Αλίκη Βλασσοπούλου, το γένος Φατσή από τα Καρδάμυλα της Χίου, για τη φιλανθρωπική δράση της.
Ο Νικόλαος Βλασσόπουλος μαζί με τον αδελφό του Ιωάννη, μέσω του γραφείου τους στο Λονδίνο N.&J.Vlassopulos Limited, παρείχε ναυτιλιακές υπηρεσίες, διαχειριζόμενος δεκάδες πλοία, κυρίως Ελλήνων.
Το 1962 ίδρυσαν την Ulysses Line, εξυπηρετώντας με πλοία-ψυγεία Ευρώπη, Αμερική και Μεσόγειο. Ο όμιλος των εταιρειών Βλασσόπουλου το 1974 αριθμούσε 19 πλοία -φορτηγά, δεξαμενόπλοια, κρουαζιερόπλοια- χωρητικότητας 150.000 dwt.
Ο Ν. Βλασσόπουλος εξελίχθηκε όμως και σε σημαντικό ιστορικό με μεγάλο αριθμό συγγραμμάτων. Το έργο του «Η Ναυτιλία των Ιονίων Νήσων (1700-1864)» βραβεύτηκε το 2001 από την Ακαδημία Αθηνών, ωθώντας πολλούς ιστορικούς να ενασχοληθούν με τη ναυτιλιακή ιστορία.
Η Αλίκη Βλασσοπούλου υπήρξε μία από τις πλέον δραστήριες γυναίκες της ελληνικής κοινότητας του Λονδίνου, προσφέροντας ακαταπόνητα σε όσους έχρηζαν στήριξης την πολύτιμη βοήθειά της.
∆ρ Παναγιώτης Καπετανάκης
Σύμβουλος έκδοσης «Ν.Χ.»
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Η παγκόσμια κατανάλωση άνθρακα αναμένεται ότι το 2025 θα κάνει νέο ρεκόρ, εν μέρει χάρη σε πολιτικά μέρα της κυβέρνησης Τραμπ, όμως αναμένεται επίσης…

Δύο από τους μεγαλύτερους oil majors, η Shell και η Chevron, «αποχαιρέτησαν» το Sea Cargo Charter, την πρωτοβουλία ναυλωτών για την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων…

Επιπλέον 41 δεξαμενόπλοια προστέθηκαν στη λίστα κυρώσεων της ΕΕ, μετά από απόφαση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, τα οποία αποτελούν μέρος του «σκιώδους» στόλου. Τα 41 αυτά…

Ανεξάρτητα από τις αναταράξεις και τους τριγμούς σε γεωπολιτικό επίπεδο, καθώς και όλες τις συναφείς κυρώσεις που βαραίνουν το θαλάσσιο εμπόριο πετρελαίου, οι πλοιοκτήτες…

Σε φάση «δομικής αποσύνδεσης» προσφοράς και ζήτησης εισέρχεται η γαλλική αγορά ενέργειας, σύμφωνα με την Kpler, καθώς τα θεμελιώδη μεγέθη υποδεικνύουν πλέον καθεστώς διαρθρωτικής…

Σε καθεστώς παρατεταμένης στασιμότητας παραμένει η αγορά ανακύκλωσης πλοίων, με την περιορισμένη προσφορά χωρητικότητας, τροφοδοτούμενη κυρίως από τον τομέα των bulkers, να μην επαρκεί…

Τα στοιχεία διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων για το εννεάμηνο του 2025 σκιαγραφούν μια σαφή μετατόπιση της δυναμικής στους 15 κορυφαίους λιμένες της ΕΕ, σύμφωνα με το…

Σε αναθεώρηση-έκπληξη των εκτιμήσεων παραγωγής σιδηρομεταλλεύματος για το 2026 προχώρησε η Vale, ορίζοντας το νέο εύρος στους 335-345 εκατ. τόνους, έναντι της προηγούμενης πρόβλεψης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ