
Οι εταιρείες κρουαζιέρας είναι πλέον υποχρεωμένες να προσαρμοστούν στους κατά πολύ αυστηρότερους -σε σχέση με τα όσα ισχύουν σήμερα- περιβαλλοντικούς κανονισμούς για την Βαλτική Θάλασσα.
Σε συνάντηση που έλαβε χώρα το Σάββατο 21 Μαΐου στο γερμανικό λιμάνι του Ρόστοκ, παρουσιάστηκαν τα υπάρχοντα συστήματα για την επεξεργασία των αποβλήτων επί των πλοίων και έγινε συζήτηση με ειδικούς εκπροσώπους της ναυτιλιακής βιομηχανίας για τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν, έτσι ώστε να βελτιωθούν αυτά τα συστήματα.
Συγκεκριμένα, η συνάντηση πραγματοποιήθηκε πάνω στο κρουαζιερόπλοιο «AIDAmar» και σε αυτή παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της ναυτιλιακής εταιρείας Aida Cruises, εκπρόσωποι της Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιέρας CLIA, εκπρόσωποι του λιμένα του Ρόστοκ καθώς και εκπρόσωποι της τοπικής κοινωνίας.
Να σημειωθεί ότι από το 2019 θα τεθούν σε εφαρμογή οι νέοι πιο αυστηροί κανόνες περί επεξεργασίας και απόρριψης αποβλήτων από κρουαζιερόπλοια και επιβατηγά πλοία. Στόχος είναι να περιοριστεί η επιβάρυνση του θαλάσσιου περιβάλλοντος της Βαλτικής Θάλασσας, που επιβαρύνεται συνεχώς όχι μόνο από τα λύματα των πλοίων, αλλά και από την απόρριψη στην θάλασσα ανεπεξέργαστων αστικών λυμάτων καθώς και λιπασμάτων που χρησιμοποιούνται στην γεωργία.
Σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς τα νεότευκτα επιβατηγά πλοία θα πρέπει να διαθέτουν ειδικές εγκαταστάσεις, όπου τα λύματά τους θα συγκεντρώνονται, θα καθαρίζονται και εν συνεχεία θα απορρίπτονται στην θάλασσα ή θα παραμένουν σε αυτές μέχρι το πλοίο να προσεγγίσει σε λιμάνι για να απορριφθούν εκεί τα λύματά του σε ειδικούς χώρους. Επιπλέον, αξίζει να σημειωθεί ότι οι λιμένες της Βαλτικής είναι υποχρεωμένοι να παρέχουν αυτήν την υπηρεσία στα επιβατηγά πλοία χωρίς να αυξήσουν τα λιμενικά τέλη.
Να σημειωθεί ότι στον λιμένα του Ρόστοκ, τον οποίον προσεγγίζουν πάνω από εκατό πλοία ετησίως, ήδη παρέχεται η δυνατότητα υποδοχής των λυμάτων των πλοίων και διοχέτευσής τους στο δημοτικό σύστημα αποχέτευσης.
Από την πλευρά της η εταιρεία Aida Cruises μέσω εκπροσώπου της, επισήμανε ότι τα νεώτερα κρουαζιερόπλοια της εταιρείας διαθέτουν σύγχρονα συστήματα επεξεργασίας λυμάτων και δεν απορρίπτεται τίποτα στα νερά της Βαλτικής Θάλασσας. Τέλος, η εταιρεία τόνισε ότι η ίδια σεβόμενη την ανάγκη προστασίας του θαλασσίου περιβάλλοντος, θα συνεχίσει να συμμορφώνεται με όλους τους κανονισμούς περί αποφυγής θαλάσσιας ρύπανσης και προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος της Βαλτικής.
Φωτό: flickr.com/ Dana Anders
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ