
Στις 16 Μάϊου 2016 εκδηλώθηκε πειρατική επίθεση από ομάδα ενόπλων εναντίον ενός πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ενώ αυτό έπλεε στην περιοχή του Κόλπου του Άντεν. Την πληροφορία έδωσε στην δημοσιότητα το International Maritime Bureau.
Πιο συγκεκριμένα, πέντε μικρά πλοιάρια, στα οποία επέβαιναν ένοπλοι άνδρες, άρχισαν να πλησιάζουν το πλοίο από την πλευρά της πρύμνης του με στόχο να επιτεθούν, να επιβιβαστούν σε αυτό με σχοινένιες σκάλες και να το καταλάβουν.
Στην προσπάθειά του να αντιμετωπίσει την πειρατική επίθεση ο πλοίαρχος αύξησε την ταχύτητα και έδωσε οδηγίες στο πλήρωμα να είναι προετοιμασμένο για παν ενδεχόμενο. Σε ετοιμότητα τέθηκαν και ειδικοί φρουροί που επέβαιναν στο πλοίο και όταν οι πειρατικές ομάδες επιχείρησαν να επιτεθούν, οι ειδικοί φρουροί έριξαν προειδοποιητικές βολές αναγκάζοντας τους πειρατές να τραπούν σε φυγή. Η επόμενη κίνηση του πλοιάρχου ήταν να επικοινωνήσει με παραπλέοντα πολεμικά πλοία, ένα εκ των οποίων έδωσε εντολή να απονηωθεί ένα στρατιωτικό ελικόπτερο για να επιτηρήσει την θαλάσσια περιοχή του συμβάντος.
Αυτή η νέα πειρατική επίθεση έρχεται να καταδείξει ότι το πρόβλημα της πειρατείας στον Κόλπο του Άντεν παραμένει, παρά τη μείωση των επιθέσεων που έχει καταγραφεί τα τελευταία χρόνια.
Αξίζει να αναφερθεί πως παρά το σημαντικό περιορισμό της πειρατικής δραστηριότητας στην περιοχή του Κόλπου του Άντεν και της Αραβικής Θάλασσας, τα πολεμικά πλοία που συμμετέχουν στην επιχείρηση Atalanta της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα συνεχίσουν τις περιπολίες τους μέχρι και τον Δεκέμβριο του τρέχοντος έτους.
Φωτό: www.bundesregierung.de
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ