
Χωρίς τέλος για την εμπορική, τουριστική, αλλά και τη βιομηχανία στην αλυσίδα μεταφορών της Τουρκίας, φαίνεται να εξελίσσεται η ασφυξία που προκαλεί η ρωσική απομόνωση.
Πιο συγκεκριμένα, οι εμπορικοί και οικονομικοί περιορισμοί και κυρώσεις της Ρωσίας που επιβλήθηκαν κατά της Τουρκίας πιθανώς να προκαλέσουν το 2016 απώλειες για την τουρκική οικονομία που θα υπερβούν τα 11 δισ. δολάρια ΗΠΑ. Την άποψη αυτή εξέφρασε στο πρακτορείο TASS ο πρέσβης της Ρωσίας στην Άγκυρα, Andrey Karlov, προσθέτοντας ότι ο τουρισμός και ο γεωργικός τομέας είναι πιθανό να πληγούν περισσότερο.
O Ρώσος διπλωμάτης πρόσθεσε ότι το 2014 ο κύκλος εργασιών σε διάφορους εμπορικούς τομείς μεταξύ των χωρών ξεπέρασε σε σύνολο τα $ 30 δισ., ενώ περίπου 4,5 εκατομμύρια Ρώσοι τουρίστες επισκέφτηκαν την Τουρκία. Η παρούσα κρίσιμη κατάσταση μεταξύ των δύο κρατών θα φανεί εξαιρετικά επιζήμια για τις τοπικές οικονομίες της Τουρκίας.
Εν τω μεταξύ, η Τουρκία επιδιώκει να αναζητήσει νέες αγορές για τις εξαγωγές των νωπών και φρέσκων αγροτικών και αλιευτικών προϊόντων, έναν τομέα που κλονίζεται ανεπανόρθωτα από την επιβολή εμπάργκο από τη Ρωσία. Η Ρωσία επέβαλε μια σειρά από μονομερείς οικονομικές κυρώσεις εναντίον της Τουρκίας καθώς και την απαγόρευση των εισαγωγών τροφίμων μετά την κατάρρευση ρωσικού στρατιωτικού αεροπλάνου από τουρκικά μαχητικά αεροσκάφη.
Ο επικεφαλής της τουρκικής ένωσης νωπών και φρέσκων προϊόντων, κατά τη διάρκεια της έκθεσης «Fruit Logistica» στο Βερολίνο, ανέφερε ότι, «βρισκόμαστε πλέον σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης στον τομέα των νωπών προϊόντων. Ελπίζουμε να ανακτήσουμε το μερίδιο αγοράς που χάσαμε από τη Ρωσία σε διαφορετικές χώρες», τονίζοντας ότι απαιτούνται άμεσες στρατηγικές επιλογές.
Σύμφωνα με δηλώσεις επικεφαλής επιμελητηρίων και γεωργικών συνεταιρισμών στο πρακτορείο Anadolu, οι Τούρκοι παραγωγοί αντιλαμβάνονται τη μεγάλη δυσκολία ως προς την εξαγωγή προϊόντων εξαιτίας της απόλυτης εξάρτησης από τη ρωσική αγορά και της αδυναμίας έγκαιρης σύναψης συμφωνιών με άλλες αγορές, κυρίως στη Μεσόγειο και την κεντρική Ευρώπη. Η νέα τάξη πραγμάτων στις αγροτικές περιοχές, ιδίως της νότιας Τουρκίας, μοιάζει να αναβιώνει νέες θαλάσσιες οδούς και λιμάνια στα νότια και δυτικά της χώρας.
Οι εξελίξεις φαίνεται να ανησυχούν πλοιοκτήτες, ναυτικούς πράκτορες και ναυλωτές, οι οποίοι εμφανίζονται αμήχανοι αφενός από τη στάση των δύο ισχυρών ανδρών σε Μόσχα και Άγκυρα, αφετέρου από την άμεση ανάγκη για αλλαγή των επενδυτικών στρατηγικών των τουρκικών επιχειρηματιών που έως σήμερα απολάμβαναν τα οφέλη της ρωσικής αγοράς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα προϊόντα που εισάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στις ΗΠΑ θα επιβάλλεται δασμός 30% από την 1η Αυγούστου, ανέφερε ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ…
Συνέχεια στο μπαράζ των διεθνών συμφωνιών με επίκεντρο τις προμήθειες υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) έδωσαν πρόσφατα Petronas και Venture Global. Συγκεκριμένα, η Petronas, μέσω…
Με μια φαντασμαγορική τελετή, η Royal Caribbean καλωσόρισε πρόσφατα το νεότευκτο «Star of the Seas» στον στόλο της. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το «Star…
Περιορισμένες ήταν οι πρόσφατες μεταβολές στη ναυλαγορά των LNG carriers, με τις προκλήσεις να επιμένουν. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Οι εξελίξεις στον χάρτη του παγκόσμιου εμπορίου κατά τη διάρκεια του α΄ εξαμήνου του 2025 βρίσκονται στο επίκεντρο της πρόσφατης έκθεσης «Global Trade Update»…
Συνέντευξη του Αρχηγού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Αντιναυάρχου Λ.Σ. Τρύφωνα Κοντιζά
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ